5.4.2009

Palmusunnuntain pinkkisuut

Ovikello soi kymmenen minuuttia sitten. Oven takana oli söpö pinkkisuu pisamanaama, pikkunoita liinapää, vitsojen kanssa. Minulla oli vain joululta jääneitä Mozartin kuulia, joten tarjosin niitä hänelle. Ilahtunut pinkkisuu otti varovaisin sormin rasian keskiössä olevan ison kultarahasuklaan, ja tyrkytin hänelle vielä suklaapallonkin. Minä sain koristellun vitsan, jonka panin maljakkoon, valkoisen ruusukimpun sekaan, johon se ei sovi, mutta sopi kun sovitin.

Kevättä rinnassa, vaikka on harmaa päivä. Vein jo keltaisen narsissinkin portinvartijaksi ulos, onhan Palmusunnuntai. Harmi ettei minulla ole mitään muuta hyvää varattuna virpojien varalle kuin nuo vanhat suklaat. Kolikoita on, ja niitä ne kai kaipaavatkin. Niinhän se yksi pikkuinen poikapari kerran sanoi että virvon varvon tuoreeks terveeks anna rahaa. Käsissä oli pajunoksat, joissa oli pari värikästä suikaletta, ja niillä ne huitoivat suu hymyssä. En muista annoinko.

Huomaan että söpöt pupunkorvat ovat poissa Lukijat-gadgetista. Kyseessä oli sisältövaroituksella varustettu pornoblogi, jota piti nuori sujuvasti kirjoittava naisopettaja, Pinkkisuu. Mietin ensin, pitääkö minun poistaa pornoblogin kirjoittaja, jos vaikka lukijat pahastuvat. Koska blogi ei minua kuitenkaan häirinnyt - päinvastoin, minähän kävin joskus lukemassa niitä nuoren opettajattaren kuumia tarinoita - niin annoin sen olla, sillä arvelin, että lukijat osaavat pitää huolen itsestään ilman minun sensurointiani.

Näyttää siltä, että uskaliaimmat blogit eivät kuitenkaan kanna, ne lopahtavat omaan mahdottomuuteensa, kuten Huorapäiväkirjatkin jokin aika sitten. Mikä siinä huoruudessa ja anteliaassa seksissä kuitenkin on sellaista, että sillä räväytetään lukijoita, mutta ei kuitenkaan saada bloginobeleita vaan mieluummin häntä koipien välissä poistumisia? Missä on huoran ylpeys?

(Maalaus Michele Tosini)

80 kommenttia:

  1. eräs kommentoija (metrognome tai joku) käräytti pinkkisuun, siitä aiheutu sitten hirvee kohu ja sitten pian blogi olikin jo poistettu :D

    VastaaPoista
  2. Mitä tarkoittaa käräytti? Mistä?
    Minä vasta kuulin koko blogista tällä viikolla ja sitten se jo poistettiin. Aina myöhässä kaikesta... :)

    VastaaPoista
  3. Minuakin kiinnostaa, mitä julkisen blogin käräyttäminen tarkoittaa. Onko meillä isoveli? Kuka se on ja missä?

    VastaaPoista
  4. "Muuan kommentoija löysi Pinkkisuun blogissa omina kuvina esitetyt kuvat netistä, kalifornialaisen naisen kuvagalleriasta, kun taas kirjoittaja itse asustelee arvatenkin kotoisasti Helsingissä"

    luki Pahaa Puhetta -blogissa.

    Käyttäjä on itse poistanut bloginsa hyvin nopeasti sen jälkeen.

    VastaaPoista
  5. En ole vakuuttunut, että Pinkkisuun kirjoittaja on poistanut bloginsa Pahaa puhetta -blogin maininnan vuoksi, sillä sehän oli ihan asiallinen. Uskon, että hän poisti bloginsa sen hänen omassa blogissaan olleen kommentin vuoksi, jossa mainittiin tuo kuvien varastaminen. Blogien valtaa yli toisen ei siis kannata liioitella.

    VastaaPoista
  6. 'Pinkkisuu' oli yhtä paljon nainen kuin minä ja kuin tämä 'Aino' a.k.a 'Feministipupu', joka kirjoittaa Feministi-blogia:

    http://feministipupu.blogspot.com/

    Nämä ovat niin säälittävän läpinäkyviä maskulistisia yritelmiä!

    VastaaPoista
  7. Niin siis juuri sitä tarkoitin, viittasin tosi epäselvästi. Jäin toivomaan, että kyllä siitä nyt asiayhteydestä osaa päätellä kumpi oli se merkittävä asia: väärien kuvien ilmitulo, vai niistä kertova postaus, joka oli vain pelkkä viite.

    VastaaPoista
  8. Annikki, minä se olen mestari käsittäämään asiat toisin, jos hiukankin on pelivaraa.

    VastaaPoista
  9. JH,

    no minä haistoin kyllä Pinkkisuun tekstin miehen kirjoittamaksi, koska jutuista kuulsi paikka paikoin läpi läpi miehisen stereotyyppinen ajatusmaailma naisen seksuaalisuudesta.

    Jos blogin nimenä on Feministipupu, jo se kertoo, että kirjoittaja ei ole vakavalla asialla, ellei blogi sitten ole huikaisevan taitavaa satiiria yhteiskunnasta ja feministin asemasta siinä. - Pitääpä vilkaista.

    VastaaPoista
  10. iines

    tuota pupukorvaista blogia en ole huomannut, mutta huorapäiväkirjoja luin - kirjoittaja oli tuttu.

    huorapäiväkirjat oli minusta vähän niin kuin leppäsen aune väinö linnan pohjantähti-trilogiasta.

    aunehan on lähinnä biologinen olento, joka ei ole 'kylän poikien yhteishyvä' eroottisen tarpeensa, vaan luonteensa hyvätahtoisen passiivisuuden vuoksi.

    linna huomautti, että miltei jokaisessa maalaiskylässä oli aunen kaltainen syrjäkylän tyttö, joka toimi jonkinlaisena seksuaalihuoltajana.

    ehkä aunen ( ja miksei huorapäiväkirjojenkin ) funktio on osoittaa millä alueella ei ole sosiaalisia ja maailmankatsomuksellisia erimielisyyksiä.

    VastaaPoista
  11. PS, JH

    vilkaisin Feministi Ainoa. Blogin tekstirakenne huolestuttaa minua. Lyhyt insinöörimäinen kappalejako kertoo melko kuivasta miestyypistä. Nainen ei tee koskaan tasapitkiä lyhyitä kappaleita noin paljon kuin "Aino".

    Takkirautaakin olen pohtinut, mutten sano tässä ääneen ajatuksiani, sillä blogi on huolellista työtä enkä pidä aiheellisena objektiiviseen kritikkiinkään pyrkivää analyysia ilman omaa erillistä pärettä, jossa on linkkaus asianomaiseen. Kunhan mainitsin.

    VastaaPoista
  12. Meri,

    samoissa ajatuksissa - Leppäsen Aune ei tiennyt merkittävyyttään yhteisössä, ja juuri siksi hänen naurunsa olikin niin kuplivaa.

    Ei tiennyt yksi Raijakaan, jota kaikki panivat Turun ylioppilastalon B-portaassa, osansa saivat niin Pekka kuin Matti kuin Sauli tai Fabiokin. Kolmannen kaljan jälkeen Raijan polvet antoivat periksi ja tyttö oli yhtä lauhkeaa hymyä ja helisevää naurua miehelle kuin miehelle. Tällä hetkellä Raija opettaa matematiikkaa ja kemiaa eräässä Uudenmaan lukiossa, elää yksin, lapsettomana. On edelleen hirveän kiltti ja ujohko, melko hiljainen ja punastelee ja hymyilee entiseen malliin. Ei varmaan ota edelleenkään maksua, vaan antaa hyvästä sydämestään.

    Minusta juuri rahan tulo seksiin tekeekin asian likaiseksi. Ellei rahaa käytetä, siunaan jokaisen iloisen antajan, sillä hän noudattaa Kristuksenkin käskyjä.

    VastaaPoista
  13. Ihanat muuten nuo Michele Tosinin kuvaamat rinnat!

    VastaaPoista
  14. Yök mikä kuvavalinta - katso miten kivoja kuvia sentään on tästä aiheesta - anteeksi jälleen Iines, mutta tämä on sinun salainen D-juoni.

    Kuulin tänään, ettei silikoni kuulemma tunnu miehen kädessä ollenkaan erilaiselta kuin normaali kudoskaan joten mietin jos panisin paremmaksi ja teetän sellaisen hyppyrimäki-mallin ja laitan E-kupin. Jotta tiedätte kun Parton on uusi sukunimeni. My middle name is Dolly.

    VastaaPoista
  15. http://www.mtv3.fi/helmi/arkisto.shtml/548646
    kokonaisuus ratkaisee - toivon aina -

    VastaaPoista
  16. iines

    iines: [...] enkä pidä aiheellisena objektiiviseen kritiikkiinkään pyrkivää analyysia ilman omaa erillistä pärettä, jossa on linkkaus asianomaiseen [...]

    tässä vastaat mielikuvaani ikkunaiineksen kirjoittajasta - tuli hyvä mieli.

    mitä luulet, voisiko juha vainion regina rento olla leppäsen aunen sukulaissielu? ainakin laulun sanat antavat ymmärtää niin:

    [...] asiakkainaan nähdään kautta maan herraa ja jätkää / luona reginan kuuluu kulkevan pitkää ja pätkää [...] rikkaat setelin antaa suurenkin / regina säästää / köyhän kulkurin alennuksin vaivoistaan päästää [...]

    minusta on kiva että köyhä kulkuri saa vähän alennusta!

    VastaaPoista
  17. minusta on kiva että köyhä kulkuri saa vähän alennusta!

    Ei tuo, että aloitat virkkeen pienellä kirjaimella tee sinusta 'meri' tyttöstä.

    Tämä on kuitenkin meitsillä pelittänyt:

    Toisien mielestä lienen kurja kulkuri vain
    Koska maallista mammonaa kokoa en
    Kurkkuuni kumoan sen ja ja
    Kurkkuuni kumoan sen

    Äiti näin matkaan mun laittoi
    Laula laulujas vain
    Rahan jäljessä muiden juoksevan näin
    Minä vain laulamaan jäin
    Minä vain laulamaan jäin

    Annan toisten mä talletella suuret setelit
    ne multa pitkät vain saa
    Elän pelaan kuljen ja laulu soi
    Kas osaansa ei muutella voi

    VastaaPoista
  18. HG,

    paljastaakohan tuon Tosinin maalauksen tulkinta jotakin ihmisen omasta seksuaalisuudesta?

    Minusta nuo Tosinin kuvaamat rinnat ovat puhtaat, todella kauniit ja herkät. Olen varma, että tuo nainen nauttii niiden hyväilystä - sen näkee ihon pehmeydestä. Ainoa mikä minua hieman maalauksessa hämää, on naisen hieman epävarma ilme. Mistä se on tullut?

    VastaaPoista
  19. Meri,

    Regina Rento on taatusti uudempi vastine Aune Leppäselle, ja hänen sukulaissielunsa. Tyypillistä on vain tuo lisänimen anto, "Rento". Mikähän se Aunella olisi ollut (oliko sellaista, en muista ainakaan?)?

    Jos näiden kahden - Alman ja Reginan - jatkumoksi liitetään vielä Juicen Rakkauden ammattilainen, saadaankin jo kuva siitä, miten suhtautuminen antaviin naisiin on muuttunut aikojen myötä. Naisesta on tullut nimetön huora, ja maksu on kohonnut.

    VastaaPoista
  20. Jack,

    olen hieman pettynyt! Taidatkin olla pelimiehiä.

    VastaaPoista
  21. Minä viittasin lähinnä Palmusunnuntain symboliikkaan ja sinun valintasi. Rinnat, pornografia ja sensuelli taide on vain eroja siitä, mitä voi puhua kun puhuu noidista.
    Mutta minun mielestä valitsit taas jostain syystä ne asiat, jotka tiedät että sytyttää jotain porukoita. Ja saat heti sympatiaa niiltä naisilta, jotka ovat "noitina" hävinneet jossain rakkausskabassa - tai niin he sen tuntevat. Minä en ole mukana missään rakkausskabassa, en Räsäsen enkä kenenkään muun. Minä mietin Häntä; tö määäään. Mutta se on minun taiteellinen haaveeni, ilman en osaa olla. Olemiseni on luovan voiman osalta kytketty nyt siihen ja antakaa olla, noidat - kanssasisaret.

    Minä en tisseillä näet houkuttele ja kulkurin valssia voin mielellään hyräillä, elämän polkua tässä tallataan eix vaan. Tai me lennetään tietysti, me noidat. Kattia ei minulla ole mutta kuparinen pannu.

    Ja femmoja, hyi fan. Joku sika heitti femman, olisin tarvinnut sätkän tai ryypyn.

    ...

    Palmusunnuntai on tärkeä Kristiuskoisille noidille:
    http://www.kolumbus.fi/seanhype/luckan/senior-it/palmsondag.htm

    joten paa saunavitsa sinne kuvaasi ja poista tisut

    VastaaPoista
  22. Saunavihta taitaa olla oikea sana: jävla finskan igen

    VastaaPoista
  23. Vihta, vihtampi, vihtoin

    Vihdalla, vihdassa, vihtaamalla, vihtaamassa - vitsa virrin varrin vaarin väärin

    VastaaPoista
  24. HG,

    ettet vain olisi nyt taas sokea. Omassa blogissasi on tällainen Kemppiseltä pöllitty kuva, jossa et näe mitään pahaa, vaan päinvastoin. Jos minä olisin julkaissut tuon kuvan, olisit taatusti arvostellut minua siitä.

    Miksi vain minun kuvavalintani saavat sinun haukkusi, miksi ei miehen, joka valitsee naisesta huomattavasti rumemman ja seksistisen kuvan+ Katso nyt tuon piirroksen naisen kovaa ilmettäkin!

    VastaaPoista
  25. Kemppisen kuva oli loistava veto siitä, että naiset levittää asioita. Ja tuo vielä peittää senkin jälkeen.
    En voinut olla ottamatta, oli loistava symboliikka ja hattu ylös Kemppiselle, Docille, että uskalsi ottaa koska se ei pyydä luokseen vaan päinvastoin puhuu suoraan. Ei mitään seireenien kutsua tuossa.

    Etkö usko, että muutkin osaa symboliikan ja herkät (miehille tiedostamattomat signaalit)? Vielä parempi levittäjä on Catulluksella.

    VastaaPoista
  26. Levitetään paskaa toisistamme oikein kunnolla, vai mitä? Ketä otetaan uhriksi seuraavaksi; katsotaan oikein yhteislevityksin saadaanko ämmä pois kuleksimasta, häiritsemästä?

    VastaaPoista
  27. iines

    joillekin ajatuksille, aatteille ja musiikille soisi ehdottoman vanhenemisrajan. itse asiassa useimmilla sellainen onkin.

    mutta tuo juicen 'rakkauden ammattilainen' vain paranee vanhetessaan!

    seksi on tehokkaimpia myyntivälineitä, seksuaaliset tunteet tehokkaimpia ostovälineitä.

    VastaaPoista
  28. Jack,

    olen hieman pettynyt!


    Ai tästäkö:

    "Äiti näin matkaan mun laittoi..."

    VastaaPoista
  29. Noh, leikillänihän minä, Jack, mutta tätä lähinnä ajattelin:

    "Elän pelaan kuljen ja laulu soi" ~

    VastaaPoista
  30. Pelaa, joka ei pelkää. Kaikki pelko on vale sanoi Ninni.
    Nii-ii. Lets play with balls, girls.

    VastaaPoista
  31. Pelko sinänsä ei ole negatiivinen ominaisuus. Se on ominaisuus muiden joukossa, terveellä ja tasapainoisella yksilöllä.

    VastaaPoista
  32. Pelko on valheen muoto kun joku ei suostu oppimaan.
    Loput on konventioita, selityksiä ja siihen annetaan jäädä.

    VastaaPoista
  33. En tarkoita Piraijan kanssa uimisesa, se voi herättää pelkoa joka on aiheellista. Muu ei.

    VastaaPoista
  34. Lännen leffoissa huorat kuvataan usein taitaviksi liikemiehiksi.

    Toisinaan ne on kaipuurakastettuja, kakkoseksi jäävät kuitenkin useimmiten.

    Harvemmin heistä tehdään "kunniallisia naisia."

    VastaaPoista
  35. Lännen leffoissa huorat kuvataan usein taitaviksi liikemiehiksi.

    Mutta myös naisiksi, jotka lataavat kaiken tunteensa ja menestyksensä oikean miehen (ei siis minkään VHM/ATM -itkupillin) kunnian puoleen ja moraalin, etiikkaan ja yhteisölliseen sankaruuteen ollakseen ihmisiä.

    Ai mutta sori, minähän olen tässä kommenttilootassa epä...mikä...mikä...

    VastaaPoista
  36. Takkirautaakin olen pohtinut, mutten sano tässä ääneen ajatuksiani, sillä blogi on huolellista työtä enkä pidä aiheellisena objektiiviseen kritikkiinkään pyrkivää analyysia ilman omaa erillistä pärettä, jossa on linkkaus asianomaiseen.

    Eikö 'takkirauta'kaan ole nainen? Nyt mun maailma menee ihan sekaisin!

    VastaaPoista
  37. Harvemmin heistä [huorista] tehdään "kunniallisia naisia."

    Niin, kuvitella. Huora on kunniaton, mutta huoraa käyttävä mies on aina kunniallinen, tänä päivänäkin. Etenkin jos hänellä on vaimo ja lapsia. Näin ohut on moraalimme.

    VastaaPoista
  38. JM,

    et sinä ole mikään "epä" tässä kommenttiloorassa. Kaikkia horsmakiitäjää kädellään pitäviä miehiä kannattaa kuunnella.

    VastaaPoista
  39. "Ainoa mikä minua hieman maalauksessa hämää, on naisen hieman epävarma ilme. Mistä se on tullut?"
    Ei se ilme epävarma ole. Emäntä vaan vilkuilee vasenta nänniään, joka on livahtanut pahasti pois oikealta paikaltaan. Silmä etiytyy tuollaiseen ilmiöön yhtä väkisin kuin kieli hampaaseen,josta on pala pois.

    VastaaPoista
  40. Maalari tuntee selvästi naisen anatomian, toisin kuin kirkkoveneen piirtäjät.

    Naisen ilme on silti erikoinen. Onko siinä hiven hetairan julkeutta?

    VastaaPoista
  41. Siinä on ohut kangas päällä, ei se nänni ulos ole tullut eikä vääntynytkään vaikka vähän siltä näyttää vaaan tämä nainen on kiero, korkkiruuvi kuten niin moni nykyään.

    VastaaPoista
  42. Minusta tämä Venus Victrix -maalauksen nainen muistuttaa elävästi Zenobiaa, Palmyrian kuningatarta, jota taiteilija kuvasi toisessa muotokuvassaan. Kierojahan hallitsijat ovat aina olleet, joten miksi ei sitten tämäkin.

    Taulu ja kuvan nainen on silti äärimmäisen kaunis, enkä näe mitään syytä sen poistoon.

    https://www.1st-art-gallery.com/Michele-Di-Ridolfo-Del-Ghirlandaio-(see-Tosini)/Michele-Di-Ridolfo-Del-Ghirlandaio-(see-Tosini)-oil-paintings.html

    VastaaPoista
  43. Iines: "Niin, kuvitella. Huora on kunniaton, mutta huoraa käyttävä mies on aina kunniallinen, tänä päivänäkin. Etenkin jos hänellä on vaimo ja lapsia. Näin ohut on moraalimme."

    No, Iinukka, lyöpäs pari esimerkkiä kehiin tällaisista tapauksista.

    Epäilenpä että tämä on pelkää kuvittelua, niin kuin tulet alussa sanoneeksikin.

    Maksullisissa naisissa käyvä mies on säälittävä luuseri. Vielä säälittävämpi jos hänellä on vaimo ja lapsia. Näin paksu on moraalimme.

    VastaaPoista
  44. Tapsa,

    onko näin? Oikeastaan yhtä hyvin minä voisin pyytää sinulta esimerkkiä aviomiehestä, joka käy huorissa ja joka on menettänyt kunniansa sen vuoksi.

    Yleisellä asennetasolla miehelle voidaan toki naureskella, mutta kyllä siinä samalla taputetaan häntä selkään, että senkin veijari, poikaperkele!

    Eihän Ilkka Kanervankaan kunnia ole kärsinyt Johanna Tuksu Tukiaisen vuoksi, vaikka hän joutuikin eroamaan. Eikös hän ole taas politiikassa mukana. Entäs Matti Vanhasen 69-viestittelyt ja nettitreffisuhteet? - Nämä eivät ole huorasuhteita, mutta sellaisia, jotka aiheuttaisivat naispolitiikon maineen menetyksen aivan toisella tasolla kuin miehen.

    Olen sitä paitsi vakuuttunut, että poliitikkojen huorissakäynnit vaietaan, vaikka ne tiedettäisiin.

    VastaaPoista
  45. Onko aitoa tämä Linnan aunen ihailu?

    Kaikki tietävät, että hän tarttis apua.

    Hän olisi ansainnut- kuten kaikki muutkin- häntä aidosti rakastavan miehen.

    Hän ei arvosta itseään ja siksi kaikki voivat tulla.

    Aunet nousuun!

    VastaaPoista
  46. Oletko Iinukka koskaan tullut ajatelleeksi, ettei yksikään lehti ole julkistanut I. Kanervan tai M. Vanhasen ihastuksiltaan saamia viestejä? Miksikö? Siksi etteivät nämä heput ole antaneet niitä julkisuuteen. Tuksu&Co antavat, koska he saavat niiden avulla lujasti rahaa ja uusia asiakkaita. Koko huorakeskustelussa yleensäkin on kysymys vain ja ainoastaan rahasta. Moraalit ja muut sellaiset kuuluvat dostojevskilaseen maalmaan, johon meillä on vain hatara yhteys. Huoramarkkinoilla kysyntä ja tarjonta kohtaavat, siinä kaikki.

    VastaaPoista
  47. Aune on kuitenkin miehiä ja poikaansa Valtuakin vahvempi - Linna jättää hänet henkiin, kun romaani loppuu. Kenties Aunen rooli tulee nähdä laajemmin - kuten Merikin ylempänä viittasi.

    Minusta Aune on keskiössä, ei syrjässä, sillä hänen kuvansa on yksi Linnan vahvimmista henkilökuvista.

    VastaaPoista
  48. Maalari, toki näin on, julkipoliitikon pettämä nainen tekee paljon rahasta, mutta ei vain rahasta.

    Olen edelleen sitä mieltä, että Susanna, silloinen Kuronen, ei rynnännyt julkisuuteen rahanhimossa, vaan petetyn naisen raivolla, rakkauden ja vihan tunteiden vallassa. Myöhemmin juttu kääntyi taloudelliseksi ja julkisuushakuiseksi, kun Ruusunen huomasi, mikä valta hänelle on median myötä langennut.

    VastaaPoista
  49. Miehiäkin petetään, mutta eivät he sen takia hyökkää julkisuuteen "petetyn miehen raivolla." Sellainen mies saisi osakseen isot naurut, mutta petetty nainen saa rahaa, valtaa, julkisuutta ja suunnattomasti sympatiaan tuodessaan koko likapyykin julkisuuteen. Olen aivan varma siitä, että Kuronenkin sai täydet ohjeet siitä, kuinka siinä tilanteessa on viisainta rahastaa. Ohjeita annetaan aivan ilmaiseksi kohulehdistä, jotka itsekin tekevät samalla mukavan tilin.

    VastaaPoista
  50. Veikkaan, että mieskin saisi samat rahat, jos tällaisia naispoliitikkojen pettämiä miehiä olisi.

    Mahtaako Tanja Karpelan jäljiltä löytyä yhtään miestä, jolle hän olisi lähetellyt 69-tekstareita tai sähköpostitviesteillyt illan pimetessä lemmekkäästi?

    Väitän, että valta ei ole rappioittanut naisen moraalia vielä samassa määrin kuin miehen.

    VastaaPoista
  51. Länkkärien maailmassa oli vain rohkeita, iloisia ja itsenäisiä liikemieshuoria tai kunniallisia, värjyviä naisia, ei ollenkaan välimuotoja.

    Aunet olivat ehkä naimisissa ja niitä kohdeltiin huonosti. Heitä kiiteltiin kuolinvuoteessa ja kaiken jälkeen.

    Voi, voi, enää ei taida olla ollenkaan pieniä taloja preerialla, et se laita on ainakin kadonnut.

    VastaaPoista
  52. Naispuolinen "viestittelijä" :

    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/55562-lahetti-alaiselleen-tuhansia-viesteja-pidatettiin-virasta

    VastaaPoista
  53. Tästä kuopiolaisnaisesta luin kyllä lehdestä. Harvinainen poikkeus! Mutta joutuipa maksamaan teostaan.

    VastaaPoista
  54. Miten niin harvinainen poikkeus?
    Kaiketi on niin, että korkeissa johtotehtävissä olevista ihmisistä on 90 prosenttia miehiä ja 10 prosenttia naisia.
    Kuluneen puolen vuoden sisällä kaksi korkeassa asemassa olevaa miestä ja yksi korkeassa asemassa oleva nainen on jäänyt kiinni 69-viestittelystä. Äkkiä laskien korkeissa asemissa olevat naiset syyllistyvät siis huikeasti useammin moitittavaan puhelinkäyttäytymiseen kuin miehet. Jos tämän lukee joku matemaatikko tai tilastonikkari, tehköön kunnon laskelman siitä, kuinka paljon törkeämpiä johtavassa asemassa olevat naiset tosiaan ovat.

    VastaaPoista
  55. Ei ehkä pidä tuijottaa vain muotoon vaan asiaan, ja näin katse pitää ulottaa historiaan ja koko maailmaan, ja ottaa keskiöön käsite valta.

    Mies tekeekin usein temput, eli jättää entisen elämänsä ja vanhan vaimonsa ja ottaa uuden nuoren naisen - täysin hyväksytysti - mitäpä se kenellekään kuuluisikaan. Valtaosa epäsuhtaisista pareista perustuukin juuri miehen valtaan tehdä mitä lystää. Epäsuhtaisia pareja löytyy runsaasti vanhojen miesten ja nuorten naisten liitoista. Esimerkkejä lie turha mainita, niitä tietää jokainen. Niissä kaikissa on kyse juuri tästä asiasta, jossa miehen ei enää tarvitse jäädä tekstiviesteilytasolle, vaan jossa hän valtansa kautta saa haluamansa naisen. Ja pitää virkansa, toki.

    Epäsuhtaisia pareja, joissa on kaunis rikas nuori valtaa pitävä nainen ja häntä huomattavasti vanhempi köyhempi mies, jolla ei ole valtaa, ei ole vissiin ainuttakaan.

    VastaaPoista
  56. Nyt petyin sinuun Iinukka pahasti. Luistelit ulos selvästä kysymyksestä ottamalla koko maailman ja vielä historiankin avuksi. Kas kun et universumia! Mitä tulee nuoriin naisiin, jotka suostuvat vanhojen, rikkaiden miesten vaimoiksi, lue kommenttini huoruudesta ja sen moraalista.

    VastaaPoista
  57. Miehet ovat ilman muuta suurempia törkimyksiä, mutta kyllä nykynaisetkin parhaansa yrittävät.

    Hännikäisen-Laasasen teoria nuorten naisten vallasta ja markkina-arvosta selittää jaika hyvin näitä Lipposen-Niinistön tapauksia. Alfaurokset ottavat alfanaaraat.

    Kyllähän monet fiksut naisetkin ihan avoimesti, ettei vaan tälläkin palstalla olisi asiasta mainittu, kaipaavat "tasokasta" miestä. Eivät suinkaan reppanoita.

    Kun konflikteja syntyy, niin kyse on kai vain eri markkinatasolla olevien skismoista, todellisista tai kuvitelluista.

    Miehet eivät ehkä julkisesti levittele pettymyksiään, muuten kuin huorittelemalla, mutta olen kuullut, että kyllä moni osaa parkua yksityisesti menetyksiään. Soitellaan, tekstaillaan, uhkaillaan, itketään, tapetaan.

    Epäsuhtaiset parit ovat tietysti harvinaisia. Ei niitä ole sellaisiakaan, joissa nuori komea rikas mies ottaisi köyhän ruman vanhan naisen.

    Markkina-arvoltaan samantasoiset hakeutuvat yhteen. Näin toimii luonto.

    VastaaPoista
  58. Minusta otanta on liian kapea, jos keskitytään vain mediassa juuri olleisiin viesteilyahdisteluihin ja todetaan, että kun uutiskynnyksen on ylittänyt kaksi ahdistelijamiestä ja yksi ahdistelijanainen, niin naisia siis on yhden suhde kolmesta. Ei tällaista päätelmää voi mitenkään tehdä, vaan otoksen tulee ehdottomasti olla huomattavasti isompi, ennen kuin mitään voidaan sen perusteella sanoa.

    Tästä syystä koetin laajentaa tuota koko ilmiötä, eli asiaa, josta pohjimmiltaan on kyse - vallankäytöstä soidinmenoissa.

    VastaaPoista
  59. Tapsa,

    nainen alkaa oppia ja käyttäytyä kuin mies. Jatkossa näitä naisten suorittamia ahdistelutapauksia tuleekin varmaan yhä enemmän. Kun nyt jo kuuntelee nuorten naisten kapakka- tai muita vapaa-ajan puheita, niin ne ovat monesti jopa härskimpiä kuin miesten roisina pidetyt jutut. - Eli perässä tullaan, sekä hyvässä että pahassa.

    VastaaPoista
  60. Kuinka niin "yhden suhde kolmesta?" Jos meillä on tässä tuhat johtotason ihmistä, joista 900 on miehiä ja sata naisia ja sitten miehistä kaksi syyllistyy tekstailuun ja naisista yksi, suhdeluku on toki aivan toinen. Johtopäätökseksi tulee väistämättä, että johtavassa asemassa olevat naiset ne vasta varsinaisia törkimyksiä ovat.
    Ja miten otat suuremman otoksen, kun puoleen vuoteen ei kerta kaikkiaan ole muita jäänyt satimeen.
    Soidinmenoissa valta muuten on aina naarailla, kaikkien eläinlajien keskuudessa. Lintunaaras ottaa sen kovaäänisimmän ja kirjavimman uroksen ja ihmisnaaras sen rikkaimman ja tasokkaimman. Tapsa P on aivan oikeassa: luonto toimii markkina-arvojen mukaan.
    No, turhaan kai tässä kirjoitan, Iinukka on kantansa niitannut ja sillä hyvä.

    VastaaPoista
  61. Maalari,

    tietenkin johtopäätös on tuo, minkä sanot, noista luvuista tuolla taustajoukolla. En vain tahtoisi sanoa mitään kolmen tapauksen takia, vaan vasta ehkä kolmenkymmenen tapauksen jälkeen uskaltautuisin sanomaan jotakin.

    Soidinmenoissa valta on naarailla - mutta vain yhdessä tapauksessa, mikä usein unohdetaan.

    Siinä tapauksessa, että kunkin naaraan ympärillä on urosjoukko pörhentelemässä. Ellei urosjoukkoa ole, naaras jää yksin.

    Ne naaraat, joiden ympärillä on urosjoukko, ovat valitsijoita. Vain ne. Pörhöllään olevat uroot eivät siis aina huomaa potentiaaleja ja parittelunhaluisia naaraita, ja sitten ne itkevät, kun eivät muka saa. Ihan kuin Hännikäinen.

    VastaaPoista
  62. "Ellei urosjoukkoa ole, naaras jää yksin."
    Mahtavaa! Ellei muita ole lähettyvillä, olet yksin. Tuota ei ole varmaan ennen kukaan huomannutkaan.

    VastaaPoista
  63. Äläs nyt Maalari,

    yritin vain sanoa, että ne urospörhentelijät hakeutuvat mieluusti alfanaaraiden ympärille eivätkä huomaa, että toisessa paikassa olisi ihan kiva ujo naaras. Sitten kun se alfanaaras ei valitsekaan heitä, urokset pettyvät ja jäävät nuolemaan näppejään huomaamatta ollenkaan, että hakivat väärästä paikasta tai itselleen sopimatonta naarasta. Ehkä ne juoksivat jonkin harhakuvan perässä.

    VastaaPoista
  64. Pyrkii hymyilyttämään nämä jutut, anteeksi vain, mutta sallittanee se 5-kymppiselle joka jaksaa vielä heilua.

    Iineksen valitsema kuva on herkullinen. Toispuoleisuus naisten rinnoissa on pikemminkin sääntö kuin poikkeus, sen verran olen asiaan päässyt joskus perehtymään.

    Silikonilla korjaillut maitorauhaset eivät ole erikoinen kokemus näppituntumalta, ne "karkaavat" ja "nuljuavat" kuin sammakonkutu minigrip-pussissa.

    Aidot, pienetkin, suipot, "töräkät" tai mitkä geenit ja solut kullekin ovat kasvattaneet, käy täällä ajassa ihmistä koristamaan ja vauvaa ruokkimaan.

    Laasasilla ja hännikäisillä markkinatutkimuksineen tai saamattomuusrunoineen ei oikeasti ole mitään merkitystä ihmisen maailman- ja historianmittaisilla pariutumismarkkinoilla. Tämänoloiset urokset ovat peränpitäjiä, tai "jalan-" jos ilkeä haluaisin olla.

    Tosi suvunjatkajat laittavat airot heilumaan luontonsa mukaisesti onpa sukupuoli kumpi hyvänsä. Sellaista luonnetta joko on tai ei ole. Sitä ei voi ostaa kaupasta, eikä sitä revitä kirjoitettujen runonrivien väleistä. Tutkimus tosin voi paljastaa asianlaidan todellisuuden sitä tajuamattomillekin.

    Itseasiassa laasasten tapaiset tutkijat ovat kertakaikkiaan niin kapea-alaisesti liikkeellä, ettei niitä aiheineen missään nimessä pitäisi otsikoita kovettamaan päästää.

    Näetsen urokset ovat päällepäsmäreinä edelleen koko tämän 7:n miljardisen ihmispopulaation seksuaalimarkkinoilla kaikkine hirveyksineen. Siihen verrattuna H.Laasasen tutkimus on kuin untuvakarva esinahan alla.

    Arkipäiväisesti ja maanpinnalla pysytellen, silmät kauheuksilta sulkien, voinen mainita itsestäni, että olen elämästäni noin 35 vuotta tanssia harrastaneena seurannut parienvalintatouhua supisuomalaisilla tanssilavoilla.

    Siellä ei aina katsota ulkonäköön, lompsan paksuuteen tai mersuun P-paikalla vaan siihen, kuinka viet daamiasi, eli kuinka sinun jalkasi toimivat ja silmäsi vilkkuvat. (Tosin on olemassa "Stockkan" ja Anttilan" puolet joillakin tanssilavoilla.) Tanssilavoilla itseasiassa ei välttämättä edes ajatella pariutumista, parittelua, siihen "ajaudutaan" jos ajaudutaan ja sillä selevä.

    Ulkoisesti olen lyhyenläntä(170 lippa pystyssä), savolaista syntyperää oleva mies enkä sen jälkeen, kun tajusin sukupuolisuuteni vaatimukset, ole yksin tarvinnut koskaan hengailla.

    Töitä parinvalinta joskus teetätti -varsinkin yksinhuoltaja-aikoinani, mutta sitä makkeempoohan se...

    Nykyinen, toistakymmentä vuotta nuorempi vaimoni kosi minua karkausvuonna ja kun en älynnyt hankkia hamekangasta, niin nytpä sitten vain lapsia tuas liekutteleen. Enkä tunne, että olisin silti mitään tytönheitukkaa itselleni narrannut, sillä tämä on vain mennyt tälleen, suunnittelematta, ajattelematta jne. Kuten koko hemmetin elämäni.

    Vakavanpuoleisesti puhuen perimmältään parinvalinnassakin on kyse siitä, että osaat tuoda toisen ihmisen kunnioituksen esille luonnollisesti. Tai sitten olet "källi savolainen", kuten minulle on ilkeilymielessä sanottu joskus.

    Ja kun ajattelen sitä, useammankin naisen mainitsemaa "silimänvilikettä", niin luulen, että jossakin semmoisessa, tai sitten tuoksuissa, on se helppous, jolla jotkut meistä parittelemaankin ovat päässeet ja edelleen pääsevät.

    Luonto se siellä, parfyymien, mersujen, osakesalkkujen, vallankahvojen ja etelän lomaosakkeiden takana totuutta kuiskuttelloo.., rahalla tosin voi hankkia "vikurareseptejä" ja muita tikkuja pönkäksi heikon libidon, tai sen konkreettisen itsensä kupeeseen.

    VastaaPoista
  65. Valto,

    maukas kirjoitus, kiitos!

    Ihan oikein nostit muuten esiin naisten rintojen epäsymmetrisyyden. Harvalla naisella lie rinnat samaa kokoa, ja hyvin monella oikeakätisellä oikea rinta on vasenta suurempi, samoin kuin oikea käsi on vasenta kookkaampi - mistä lie johtuu. Vasenkätisellä ystävättärelläni taas vasen puoli on oikeaa suurempi, joka paikasta.

    Maalauksissa ja muussa taiteessa tämä epäsymmetrisyys usein unohtuu, ja naiset kuvataan edelleen klassisen kauneusihanteen mukaisesti. Sitäkään ei oikein huomata, että silikonirinnat ovat liian selkeäreunaiset, se kohta, johon silikonipussi päättyy, on kuin äkkisyvä väärinpäin, ja kulma on terävä.

    Silti, kaikesta epäsymmetrisyydestä huolimatta - tuossa maalauksessa nänni on hassussa paikassa, ihan kuin taiteilija näkisi rinnan edestäpäin samoin kuin vanhoissa epyptiläisissä seinämaalauksissa..

    VastaaPoista
  66. Outoa. Tulin tähän keskusteluun ihmeteltyäni, oliko maalauksen mallin nänni väärällä kohtaa. Iines vastasi hetairan julkeudella: "Maalari tuntee selvästi naisen anatomian, toisin kuin kirkkoveneen piirtäjät."
    Minusta siis tehtiin kirkkoveneen piirtäjä, minusta, joka olen työssäni nähnyt takuulla enemmän tissejä kuin Iines.
    No nyt teoriani sitten äkkiä kelpaakin: "Silti, kaikesta epäsymmetrisyydestä huolimatta - tuossa maalauksessa nänni on hassussa paikassa."

    VastaaPoista
  67. Nainen on korkkiruuvi, minähän sanoin. Se on ollut ehkä taustalla oleva ajatus; kiero ämmä.

    VastaaPoista
  68. No mutta Maalari!

    Mitäs sinä nyt herkkähipiöit? Enhän minä sinua tarkoittanut kirkkoveneen piirtäjällä, vaan nimenomaan kehaisin, että sinäpä se tunnet naisen anatomian! Kemppinen se ei tunne naisen alapään anatomiaa, kuten olen ennenkin todistanut - sinä taiteellisena sieluna selvästi tunnet senkin.

    Eikös se värkki sinustakin ole kuin avautuva liljankukka tai vaaleanpunainen vanamo? En tarkoita lähikontaktissa päältäkatsoen, vaan edestä kun nainen seisoo siveästi jalat yhdessä kuin Madonna.

    VastaaPoista
  69. HG,

    tuon Palmyrian kuningattaren Zenobian on varmaan pakko ollut turvata kierouteenkin saadakseen pitää valtansa miesten keskellä ja heidän ylitseen. Kenties hän muuten ei olisikaan ollut kuningatar.

    VastaaPoista
  70. Käsitin ensimmäisen vastauksesi kommenttiini väärin, suo anteeksi! Olemme siis molemmat sitä mieltä että hiukka sivuun se nänni sojottaa? Näissä asioissa esiintyy todella suurta vaihtelevuutta, mutta kuvan sojotus ei ole vallan jokapäiväistä.
    Mitä liljankukkiin tulee, taitaa olla viisainta vaieta. Alastonmalleja piirtäessäni olen nähnyt niin liljoja kuin karjalanpiirakoitakin. Sielläkin päässä naisilla esiintyy suurta vaihtelua, kuten muuten miehilläkin.

    VastaaPoista
  71. Vaihtelua esiintyy, mutta karjalanpiirakkaa en ole eläissäni nähnyt tarkoittamassani perusasennossa. Siksi minua hämmästyttääkin tämä sitkeässä oleva umpinainen kuva.

    VastaaPoista
  72. http://www.iltalehti.fi/viihde/200904079368461_vi.shtml

    http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/853890?viskari_antti

    http://www.mtv3.fi/viihde/uutiset/muut.shtml/852890?lulic_drita

    Anteeksi tämä linkkispämmäys, mutta noista linkkien jutuista muodostuu vähän erilainen kuva kuin mitä aluksi lehdissä kirjoiteltiin.

    Merkillistä tämä nykyinen feminiini journalismi.
    Jostain tekstiviesteistä kohistaan ja niitä vääristellään. Naisista tehdään onnettomia uhreja.

    Samaan aikaan helsinkiläinen maltillinen imaami voi sanoa avioliiton sopivan vaikka 11-vuotiaalle tytölle.

    Mitä kirjoittaa tyttölehti Hesari. Ei hiiskahda asiasta sanaakaan, vaikka aiemmin on antanut kyseiselle imaamille kosolti myönteistä julkisuutta.

    Fiksut mielipiteet löytyvät nykyään muualta kuin Hesarista:

    http://huseinmuhammed.blogit.uusisuomi.fi/2009/04/

    VastaaPoista
  73. Juu, Samuli, minä en alkuunkaan kiitä tuollaisesta määrästä linkkejä enkä ryhdy niitä tavaamaan, vaan leikin nyt äidinkielenopettajaa: sinun tehtäväsi on esittää lukijalle omin sanoin noiden linkkien ydin, ja panna linkit loppuun vain todisteeksi, viitteeksi.

    Jos kyse on tuosta tyttölapsen avioliittoon lupaamisesta, tapaus on kiinnostava ja olen ajatellut pohtia sitä itsekin teemana: tuleeko meidän hyväksyä maahanmuuttajien kulttuurin sisältämät meillä rikoksiksi luokitellut asiat, kuten tyttöjen naittaminen lapsina ja tyttöjen kunniamurhat. En tiedä, kirjoitanko tästä kenties oman päreen, vai onko asia jo märehditty muilla areenoilla valmiiksi. Toisaalta - ainahan minä voin ajatuksistani kirjoittaa..

    VastaaPoista
  74. Ymmärsinköhän Valto Ension kirjoituksen pahastikin väärin, kun kuvittelen hänen sanovan, että kaikki puheet rikkauden, kuuluisuuden, komeuden ja vallan arvosta pariutumismarkkinoilla on saamattomien tyhjää höpinää, sillä aito alfauros ja naistenmies on tasan tarkkaan sellainen kuin Valto Ensio?

    Ehkäpä se on rajaton itseluottamus, joka Valto Ension tapauksessa naisiin puree?

    VastaaPoista
  75. Kyllä naiseen puree puhdas urous ja tietty pilke aina eniten, enemmän kuin raha ja maine. Puhun nyt naisista isolla kirjaimella enkä tyhmistä typyköistä, jotka eivät tiedä mitään historiasta ja tyytyvät kiekkotähtiin tai bändin jäseniin.

    VastaaPoista
  76. Tapsa p.

    En väitä, että olisin sen kummempi "naistenmies" kuin kuka tahansa muukaan ihmisen siemenen levittäjä. Olen vain rakastanut ja tullut rakastetuksi, myös vihannut ja tullut vihatuksi.

    Olen laittanut alulle kuusi lasta kolmen eri naisen kanssa ja lisäksi kaksi, eri naisten kanssa puuhastelun tulosta löytyy maailmalta, joiden isäksi ei minua kuitenkaan virallisesti ole rekisteröity, eikä minulta ole vaadittu elatusmaksujakaan vaikka en niitä pakoillut ole.

    Niillä siittämisillä on ollut arkaluonteiset puolensa, joihin ei suinkaan olisi kukaan olettanut minunlaiseni sotkeutuvan jos geneettisiä ominaisuuksia ulkoisten merkkien avulla täytyisi syyksi hahmotella...

    En ole kahta viimeksi mainittua edes nähnyt, mutta tiedän heidän kuitenkin olevan olemassa, asioiden menneen hyvin ja he ovat jo aikuisiakin, omillaan toimeentulevia kansalaisia.

    Oikeastaan tunnen toisinaan itseni aika roistoksi jo sen vuoksi, että tämä maailman väestötilanne on aivan kauhea siihen nähden, mitä sen on laskettu kestävän.

    Tarkoitin kommentissani vain sitä yksinkertaista seikkaa, että miehelle, joka on tottunut ulkoisten vahvuuden merkkien, vallan, omaisuuden tai aseiden avulla pönkittämään myös sukupuolisuuttaan ("stondistaan"), käy aika hankalasti millaisilla markkinoilla tahansa, kun häneltä nämä vallan merkit riisutaan pois ja jäljelle jätetään vain silimänvilike ja vikkelät jalat, jotka nekin pitää uudestaan itsestään "löytää".

    Esimerkkejä olen matkani varrella tavannut. Nähnyt, kuinka mies sortuu kun talo sortuu, mersun vie ulosottomies ja kaunis vaimo lähtee lätkimään.

    Itseni laitoin vain verrokiksi meistä tavantallaajista, koska olen lähimpänä ja ehkä (nimenomaan "ehkä") tunnen sen parhaiten.

    Olen ollut ikäni tasaisen köyhä, ainaisissa rahavaikeuksissa, ajellut ladoilla ja muilla halvoilla autoilla, joten minun on pitänyt aina, ja kaikessa, turvautua pelkästään siihen, mitä vaatteitteni ja nahkani alta löytyy. Pikkuisen ehkä pääkopastakin.

    Enkä suinkaan ole itsevarma kaikissa tilanteissa ollut koskaan. Samalla tavalla sydämeni lyö muutaman ylimääräisen lyönnin ensimmäisille tangoille daamia hakiessani kuin kellä tahansa muulla. Mutta se lieneekin tanssihomman suola.

    Minulta ja kaltaisiltani puuttu tyystin öykkärimäisyys ja laskelmointi valintatilanteissa. Siksi saatamme olla aika helppoja höynäytettäviäkin joskus.

    "Alfaurokset" eivät ymmärtääkseni höynäytettäväksi kompastele, sillä he osaavat miettiä miltei siirtonsa matemaattisen ennakoidusti ja ovat itse pikemminkin höynäyttämiseen taipuvaisia?

    Iines, anteeksi näin pitkistä kommenteista. Tämän debatin voisi ehkä omallakin areenallaan käydä.

    VastaaPoista
  77. Valto Ensio H.,

    ei mitään anteeksipyyntöjä, minä ainakin tykkään pitkistä kommenteista, ja tässä blogissa ne ovat olleet usein hyvin kiinnostavia ja jopa korkeatasoisia, jos nyt haluaa tasoa mitata.

    Tätäkin olen muutamaan otteeseen lukenut, ja olen edelleen sitä mieltä, ettet sinä itseäsi alkuperäisessäkään kommentissasi kuvannut miksikään alfaurokseksi.

    Lisää vaan tällaisia antavia ja rehellisiä kommentteja!

    VastaaPoista