1.4.2009

Maailman paras tanssi- ja lauluesitys



Panen tähän vähän odottelukatsottavaa, joka on ollut joskus kauan sitten aiemmassa blogissani - enää en sitä löytänyt, joten ansaitsee paikkansa uudelleen, etenkin näin aprillipäivänä.

Odottelukatsottavaa sikäli, että kirjoitan kyllä heti, kun pääsen valkoisen arkin kammostani! Poden sitä taas ja lujaa. Otan mielelläni vastaan aihe-ehdotuksia, sillä takkini on nyt ihan tyhjä, vuorikangaskin on käännetty päällepäin eikä mitään löydy. Taskunkin pohjalla on reikä, josta aiheet karkaavat kauas pois.

15 kommenttia:

  1. Iines

    Järkyttävä tarina kaikenkaikkiaan näiden kahden videossa esiintyjän ystävyys, ja varsinkin tarinan not so happy end.

    Iines, kyllä sinunkin sähköinen paperisi vielä iloisesti täyttyy, kun aika on.
    Kaikella on aikansa, tyhjillä sivuillakin.
    Uskaltaako netissä ja meilissä enää liikkua, kun joka puoleta tulee varoittavia uutisia?

    Itse olen pitänyt preikkiä kohta viikon, koska on todella monenlaista muuta ajanvievää tekemistä tällä hetkellä.

    Hei, miten olisi erään lehden idean mukaan käydä kaikki aakkoset läpi jonkin tietyn aiheen (vaikkapa kirjat, ruuat esim.) mukaan?
    Tai mitä tärkeitä asioita tietyt kirjaimet tuovat mieleen aakkosjärjestyksessä?

    No, joko raeruohot itävät, ja koivun ja pajunoksat vihertävät vesiastiassa?
    Ensi sunnuntaina on virpomispäiväkin! :D
    Eikä vappukaan ole enää kaukana.
    Täällä on vielä kutakuinkin täysi talvi.

    VastaaPoista
  2. Kiitos Leonoora ihanista vinkeistä - aakkoset on hyvin käyttökelpoinen. Ainakin sitä tulee olemaan hauska kirjoittaa - lukijoista en tiedä.

    Minulla on tällä havaa niin ankara yliminä, että se ei salli minun kirjoittaa mistään sellaisesta, mistä minua on haukuttu, kuten nyt se ei salli minun kirjoittaa lapsista, naisista, kiusatuista ja heikoista. Kun olenkin itse heidän sortajansa.

    Sain sähköpostiinkin jo kiinnostavan aihevinkin - tosin se liittyy rakkauteen tai parisuhteeseen, joiden kanssa olen edelleen ihmeessä.

    Jos jollakulla on vielä mieltä kiihottava kuva, otan enemmän kuin mielelläni kuvavinkin vastaan, sillä useimmitenhan kirjoitukseni alkaa kuvasta. juttua ei tule, jos kuva ei innosta.

    Mullat on vaihdettu kukkiin ja siemenpussit pullottavat odottavina. Yritän hillitä itseäni, etten kylvä liian varhain, jolloin tulee honteloita taimia. Takapihalla sipulikukat nostavat päätään!

    Breikki on tosiaan tarpeen, jotta pystyisi uusiutumaan. Onnistuisikohan mielipiteiden vaihto yhtä helposti?

    VastaaPoista
  3. Iines

    Minä kylvin jo chilin, ja kivikkokasvin siemeniä, myöhästyivät esikasvatuksesta viime keväänä.
    Balsamin siemenet itävät jo, koska äiti haluaa niitä kukkimaan ikkunalleen. Tosin ne varistavat runsaita kukintojaan, samaan tyyliin kuin annansilmät joita saa olla jatkuvasti nyppimässä. :D

    Youtubestahan löytyy esim. elokuvien trailereita, kaikkea maan ja taivaan väliltä kun vain muistaa, tai jaksaa veivata hakusanojen kanssa. Muita kuva-ideoita en nyt keksi, kun ajatukset ovat jo menossa muualle. jonneka pitäisi alkaa siirrellä jalkojakin.
    Eli saunaan.

    VastaaPoista
  4. Hei Iines!

    Olisiko Sinulla mitään kirjoitettavaa tähän: "Kaikista lähetetyistä viesteistä 95% ei milloinkaan tavoita vastaanottajaa eikä sitä ansaitsekaan." (Erno Paasilinna 1979)

    Tuo prosenttimäärä lienee kohonnut liki 99,99 %:iin sillä niin paljon sanan ja kuvan -kalikoita on alati ilmakehässämme.

    Tästä huolimatta Sinun viestisi eivät ole tähän mennessä ilman vastaanottajaa olleet.

    "Jos jollakulla on vielä mieltä kiihottava kuva..,"

    Minulla olisi eiliseltä jutuntekomatkalta yksi 1918-kuva kamerassa ja itsekin mietin siihen liittyviä, mutta ei irtoa nyt kun on niin paljon "ulkomaalaisia" asioita piässä...

    Taidan lähettää sen e-mailiisi.

    Olokapiät koholle, sano ukko kun eukko suohon putos.

    VastaaPoista
  5. Leonoora,

    persilja minullakin jo itää, mutta muut odottavat.

    Ruukkupalsami on muuten ihana vanhan ajan huonekasvi, minulla on ollut sellainen. Tänä vuonna kokeilen uutuutena valkoista köynnöskrassia - olen heikkona köynnöksiin ja kaikkiin valkoisiin kukkiin.

    *

    Valto,

    kyllä minusta väliin tuntuu, ettei minulla ole yhtään ystävää Blogistanissa, kun kukaan ei keskustele kanssani. Vaikka ei sen puoleen - havaintojeni mukaan muuallakin on nyt hiljaista, juttu ei kulje.

    Pistä vaan kuva sähköpostiin, ja tuo Erno Paasilinnan lausumakin on hyvä kirjoituksen aihe. Kiitos!

    VastaaPoista
  6. Usein on 'pullahtanut' mieleeni kysymys: Mikä vastuu on 'mentoreilla' lopputuloksesta.

    Esimerkkeinä vaikkapa: Armi Aavikko, Irvin Goodman, Rauli Somerjoki, Laila Kinnunen, Olavi virta, Unto Mononen

    Mä olin kuningas,
    lailla Virran Olavin.
    Sain kultaa, sain myös timantin.
    Koskaan kenellekään sanonut en ei,
    mut auki revittiin ja viina minut vei.
    Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi,
    mä elän vieläkin, mun levyt vielä soi.

    Mä elän vieläkin (The Highwayman). Suom. san. H. Laukkanen, J. Tapaninen & E. Mantere.

    Iskelmäkuninkaan tuho
    http://acta.uta.fi/pdf/951-44-5433-2.pdf

    < Kulma'ntakaa >

    VastaaPoista
  7. Hyvä kysymys, Kulma'ntakaa, mutta minusta turhan teatralisoitu ajatus, että joku muu olisi vastuussa meidän elämästämme kuin me itse.

    Paljon enemmän on niitä taiteilijoita, joita viina tai muu makea elämä ei ole vienyt.

    Yleensäkin ajatus uhriutumisesta on kiinnostava. Monelle uhrille on tarjottu se auttava käsikin, mutta ikään kuin uhri tahtoisi elää uhrin roolinsa täydelleen.

    VastaaPoista
  8. Tiedätkö miksi Tulin tänne tänään. Siki kun Sinä aina valitat, kiitti

    VastaaPoista
  9. Taidat pitää valituksista?

    Niin minäkin.

    VastaaPoista
  10. Minun kirjoitukseni ovat kaikki menneet taivaan tuulin koska minua ei kuunnellut kukaan ajoissa. Nyt 6-7 vuotta jälkeenpäin kun maine on pilalla ja herjattu muiden kustannuksella, nyt katsovat että NO, mikset sä mitään tee?

    Niin, kun ensin veivät kaikki kultajyvät, ideat, tärkeimmät elämän aikana pohditut yhteenvedot jne ja vain olankolautuksella veivät ja möivät. Ja nyt istuvat kuin nälkäiset ihmissudet ja odottavat, että tippuisi lisää.

    Minä en kirjoita mitään. Olen päättänyt, että olkoon. Maailma ei siitä kauniimmaksi tule ja minä en siksi edes viitsi. Pitäkööt narsistit oman naamansa sillä kaikki menee kuitenkin; sen näkee jo nyt trendeistä vaikka rimpuilevat siinä kuten minä täällä. Sama malli tulee siis heille ,vain suurempana porukkana. Odotetaan siis sitä, että maailman balanssi palautuu ja siinä suomalaiset ja G20 ja ketkä vaan ovat häviössä tällä mentaliteetilla. Kuinka se on päässytkin niin sokeaksi ja itseriittoisaksi?

    Tänään on 2. huhtikuuta, ei enää aprilli.

    VastaaPoista
  11. Aika hyvä video. Polkkatukkainen mies ja blondi nainen lähtevät marsilaisten tanhuesityksestä pissapotalla avaruuteen.

    VastaaPoista
  12. Niin ja mikä englanninnos: you're absolutely fine, your lips are taste on wine..

    VastaaPoista
  13. Tulee ihan tippa silmään: Kauas olemme kulkeneet juuriltamme.

    VastaaPoista
  14. Niin, olemme yhä amerikkalaisempia.

    Onkohan muuta maata, joka väheksyy yhtä paljon omaa kulttuuriaan, omia juuriaan kuin Suomi?

    VastaaPoista