Kyllä minä Minnaa panisin. Mieluummin kuin vaikkapa Johanna Tukiaista. Olen vakuuttunut siitä, että seksiakti Minnan kanssa olisi eroottisemmin latautunut kuin Johannan pumppaaminen.
Katsokaa Minnan silmien tuiketta! Ja herkkää mutta päättäväistä suuta. Kuoppa alahuulen amorinkaaren keskellä kertoo, että Minna on aistillinen ja osaa nauttia villistä seksistä, joka säihkyy korvien välistä tulevan älyn voimalla. Toivottavasti hänen miehensä oli yhtä latautunut miltä Minna vaikuttaa.
Maalainen, joka valitettavasti on poistunut blogilistalta, sanoi juuri päreessään, että minä kirjoitan kamalasti miehistä. Oi voi. Niin kauan kuin mies panee mieluummin Johanna Tukiaista kuin Minna Canthia, kulmakarvojeni väliin asettuu tiedostamaton ryppy.
Kysynkin sukupuoleen katsomatta kaikilta, jotka tämän lukevat, kumpaa he panisivat, Minna Canthia vai Johanna Tukiaista, ja miksi.
En tietenkään voi puhua muuta kuin omasta puolestani, mutta minuun vetoaa enemmän äly kuin ulkokuori. Toisaalta Johannan ulkokuori ei edusta minulle sellaista naisihannetta, joka minua kiinnostaa.
VastaaPoistaMutta ajatellaan mielikuvia, koska häpeäkseni tunnustan, etten ole (vielä) lukenut yhtään Minnan teosta (naisesta kuitenkin tiedän jonkin verran). Johannalta sen sijaan olen lukenut muutaman hänen blogikirjoituksen ja se riitti.
Toivottavasti perustelut ovat riittävät. Mainittakoon myös, että samat "kriteerit" pätisivät miehiinkin, jos siis olisin muista miehistä kiinnostunut kuin omastani.
Elegia, hyvät olivat perustelut!
VastaaPoistaMinnan teoksissa oli - on - sellaista voimaa ja tendenssiä, että sen täytyy kertoa kait myös kirjailijan seksuaalisesta voimasta. Hänen naishahmoissaan on palo, joka näyttäytyy hengen palona, mutta saattaa olla myös jonkinlaista seksuaalista resurssia. Niin voimallisia sanoja naiset käyttivät ja voimallisia tekoja tekivät, etteivät he tyydy vain miehen hiljaiseksi alustaksi.
Mikä Iinestä vaivaa? Tuo sävy, puhutaan panemisesta ja vastaavasta yhä useammin. Ihmisellä on toki eläimellinen puolensa, mutta kaipa on olemassa myös vastakohtakin ja hienommatkin sielunliikkeet. Provosoimallako yhä uudestaan tulee niitä kaivattuja lukijoita?
VastaaPoistaMinäkin purjehdin yhä the Roaring fifties -vesiä, mutta en sentään näin selvästi. Jos mies kirjoittaisi näin, häntä syytettäisiin ukkotaudista, gubbsjukanista.
Kuka miettii panemista Minna Canthin yhteydessä, vielä vähemmän haluaisin tehdä sitä Johanna Tukiaisen kanssa. Kyllä se kauneus ja haluttavuus on eniten korvien välissä, siis aivoissa.
Mutta ei voi myöskään moraalisesti pakottaa miestä seksuaalisesti ihailemaan vanhoja tai rupsahtaneita naisia, kuten ei toisinkaan päin. Emme näe omia vuosiamme vaan olemme ikuisesti nuoria ja ihailemme biologisen viettimme varassa, mutta se ei sulje pois kypsää viehkeyttä ja raikkautta myös iäkkäämmissä.
Ruumiita ei saa häpäistä, joten Johannaa, jos oma vaimoni sen sallii!
VastaaPoistaNoh, Maalainen, minä olen tällainen, tämä on minua. Ja sano suoraan vain, että arvelet minun sairastavan mummutautia. En kyllä tiennyt, että mummutaudin oireena olisi panemisesta puhuminen, vaan päinvastoin - aiheen karttaminen.
VastaaPoistaTuo paneminen on oikeastaan vähän muutakin kuin "sitä", jos nyt rupean sitten sievistelemään. Paneminen tarkoittaa nykykielessä myös jonkun diggaamista, jostakin tykkäämistä.
Maalainen, en ole kilpailuhenkinen enkä tilastoihminen itse tykönäni ollenkaan. Se, että kirjoitan blogitilastoista, johtuu kiinnostuksestani ihmisten viestinnälliseen liikehdintään, ilmiöihin, laajempiin kokonaisuuksiin, ei siihen kuka on ykkönen. Ykkönen on minulle aina X, eli jonkun pitää sekin pesti kantaa. Kiinnostavampaa on lukijan ääni, miksi X on ykkönen. Sitä mielessäni kartoitan.
Mutta asiaan: miksi mies ei ihailisi vanhaa ja rupsahtanutta naista? Onhan ihailija itsekin useimmiten vanha ja rups. Ja miksi jos mies ei näe vuosia omilla harteillaan, niin miksi mies näkee ne naisen harteilla?
Edelleen, miksi ihmeessä mies ihailisi johannantukiaista, jonka mustelmiksi meikatut silmät lyövät tyhjää ja jonka huuliniitit muistuttavat finnejä?
Nämä ovat ihan vaan retorisia kysymyksiä, tuhannesti pohdittuja, mutta edelleen vastaamattomia.
Minusta on muuten alkanut nyt vahvasti tuntua siltä, että puhtaan tyttöbimbon ihailu on kuin onkin kytköksissä historiallisen vallankäytön eikä biologian kanssa. Ei voi olla muuta selitystä, sillä vanhan miehen siemen ei ole yhtä laadukasta kuin nuoren, siinä ei ole yhtä paljon siittiöitä enää. Tällä perusteella tuo tyttöbimboon viehtyminen ei olisi biologista viehtymystä, vaan silkkaa tietämättömyyttä ihmisen fyysisestä ja psyykkisestä rakenteesta.
No, jos sinun oma vaimosi sallii sinulle Johannan, hän ei rakasta sinua enää, anonyymi.
VastaaPoistaMinähän panisin Iinestä ihan täpöllä, namikat kaakossa ja sillee.
VastaaPoistaMieluummin kuin Minna Canthia.
VastaaPoistaMinä panisin Minnaa, jos olisi kanttia. Parittelun jälkeisen hiljaisuuden me voisimme täyttää keskustelulla kirjallisuudesta, emansipaatiosta ja köyhien oloista.
VastaaPoistaPaneminen kuulostaa jotenkin... kauhean karskilta, mutta kyllä valitsisin Minnan. En ole ikinä pannut ketään pelkän ulkokuoren perusteella, ja Johanna on tehnyt itsestään todella halvan (näköisen), joten ulkonäöllisestikin kallistuisin Minnan puoleen. Tästäkin kuvasta näkee, että Minna oli kaunis nainen.
VastaaPoistaEn usko, että sinun tarvii olla huolissasi rypystä kulmakarvojesi välissä. Minä en ainakaan tunne yhtään miestä, johon Tukiainen vetoaisi.
Johannaa. Koska on elossa. (Käsittääkseni - en tunne henkilöä). Nekrofilia ei vetoa.
VastaaPoistaIines, sinä yrität moraalisesti pakottaa miehet rupsahtaneiden puoleeen. Se ei onnistu.
VastaaPoistaKuvittelisin näin: Jos on pitkä parisuhde ja kumpikin rupsahtaa, ei sillä ole suurta väliä, koska toinen on yhä se sama, sileämpi. Pimeässä ja peiton alla ei edes huomaa.
Henkiset asiat, älykkyys, kypsyys ja kokeneisuus, toisen huomioon otto ovat kaikkein tärkeimpiä parisuhteen pysymisessä. Jos ei pidä toisen psyykestä, fysiikalla ei ole mielestäni mahdollista rakentaa siltaa puutteiden yli.
Mutta silti biologia on tärkeää, kun suhteita yritetään rakentaa, kun ainakin toinen osapuoli on iäkkäämpi.
Jos on vanha, masentunut, rupsahtanut, pessimistinen, omaa huonon itsetunnon, senssit eivät ole hyvät.
Varsinkin tuo masentuneisuus on minusta vaarallisinta. Masennus on kansantauti ja yhä useammat ovat sen vallassa. Itsestäni tuntuu, että omistan masennustutkan ja pakenen masennuksen vallassa olevia.
Meni vahingossa bjork- nimellä. Ukkotauti tarkoittanee vanhaa, irstasta ukkelia, joka kuolaa nuorten ja nättien perään. Mummotauti kertoo vanhentumisesta, mikä olisi vanhan, irstaan naisen nimitys? En kyllä tarkoita Iinestä.
VastaaPoistaJohanna Tukiainen ei ole raikas ja haluttava, mutta on toki elegisempiä nuoria naisia. Minä en kuolaa nuorten perään, mutta mukava niitä on katella, siinä mielessä en ole ukkotautinen.
Jos miehellä on hyvä itsetunto ja lompakko, hän voi tehdä naismaailmassa ihan hienojakin valloituksia, vaikka ulkomuoto olisikin jo vähän niin ja näin.
Pelimiehet ovat erikseen ja pidän heidän makuaan huonona ja he tyytyvät usein henkisesti ala-arvoiseen. Heidän arvonsa ovat minulle aivan käsittämättömät, en kadehdi tippaakaan.
Tiina, löysitpä hyvän kuvan Minnasta. Kiitos linkistä!
VastaaPoistaTristan, joitain blogeja selaamalla huomaa senkin, että eivät ne nuoretkaan aina kovasti ole elossa. Ruumiita yhtä lailla kuin ulkoisesti rupsahtaneet siskonsa. Ja taitavat rupsahtaakin aiemmin kuin vanhemmat siskonsa, kun vetävät viinaa kuin siskot ennen maitoa. Viinahan rupsauttaa naisen nopeammin kuin mikään muu.
Luepa muuten Eeva Kilven uusin Unta vain. Pistämättömällä tavallaan Kilpi todistaa sen, miten vanhan naisen silmän rei'istä katsovat ne samat nuoren tytön silmät kuin ennenkin. Sielu ei vanhene eikä seksuaalinen hyrinä lakkaa. Se on kiinni yksilöstä, ei iästä. Kaikkihan eivät nauti nuorenakaan seksistä.
Tris, minusta se mainos on hyvä, jossa on kuva nuoresta ja vanhasta Jorma Uotisesta ja jossa kysytään, kumman tarina on kiehtovampi. Taitaa olla Et-lehden mainos.
Maalainen, puhut vahusten masennuksesta.
VastaaPoistaOlen itsekin kirjoittanut tästä aiheesta, sillä järkytyin kun luin tiedon siitä, että joka toinen päivä yli 65-vuotias tekee Suomessa itsemurhan. Se tekee noin 180 itsemurhaa vuodessa. Nuoret tekevät noin 30 itsemurhaa vuodessa (HS:n tiedon mukaan määrä on laskenut puoleen noin kymmenen vuoden takaisesta määrästä), eli tuo vanhusten masennus on hälyyttävää.
Kysyä voi vain, mikä osuus siinä on vanhusten yksinäisyydellä ja sitä myötä myös seksin puutteella. En tarkoita, että seksin puute olisi syy, mutta seksi on läheisyyttä ja elämäniloa tuova tärkeä asia ihmisen elämässä, mitä ei kai kukaan voi kieltää. Siksi minusta onkin aika kauheaa, etä jokuset nuoret puhuvat tässä keskustelusta ruumiista ja nekrofiliasta.
Tarkoitan yleistä masennusta, joka on paljon laajempaa kuin luulemme. Elämänilon puuttumista, näkemyksettömyyttä, kiinnostumattomuutta ulkomaailmasta, hajamielisyyttä. Mikä naisessa minua ärsyttää, on juuri tämä, ei ulkoinen olemus, joka kylläkin heijastaa ongelmia.
VastaaPoistaJos naiset saisivat nämä asiat kuntoon, vientiä olisi. Maailma on kohdellut kovalla kädellä, ja siinä on Moment 22, kun iloa on keskittyneisyyttä on vaikea löytää, vaikka se olisi edellytys seksuaaliseen vetovoimaan. Joka tapauksessa ensin pitäisi saada omat asiat kuntoon ennen kuin voi kiinnostaa toisia.
Vanhusten masennus on tietenkin asia erikseen. Vanhana kuitenkin on jo lupa luopua parisuhteen tavoittelusta, onnellista jos sellainen on tai syntyy. Voi keskittyä harrastuksiin ja pyyteettömään ihmisten kanssa kanssakäymiseen. Aikaisemmin on aina taka-ajatuksia - sekä miehellä että naisella väittäisin.
Iines, demonisoit miehiä turhaan. He ovat tosin joskus vielä raadollisempia, mutta hekin ovat aivoilla ajattelevia olentoja -parhaassa tapauksessa. Rauhasten osuus on hyväksyttävä ja sen kanssa elettävä.
Annan neuvoja naisille - paraskin. Ole aidosti kiinnostunut monista asioista, ota tosissasi, äläkä vain vonkaa. Kehitä itseäsi ja pidä kroppasi kunnossa, silloin sinulla on huomattavasti paremmat mahdollisuudet saada miehen huomiota. On aivan väärä käsitys, että mies on kiinnostunut vain siitä yhdestä asiasta. Jos saat miehen kiinnostumaan ja olet empaattinen, ulkoinen kuori, fysiikka ei merkitse silloin enää paljoa.
Tämä oli Iineksen tyyliin, provosointia, mikä sopinee tähän blogiin. Tämä on myös toiveajattelua, sillä itsekin haluaisin vielä hyvän parisuhteen, mutta ikäiseni naiset tuntuvat toivottomilta tapauksilta, maailman murjomia ja masentuneita. Vaatimaton, tavanomaisen näköinen ja vähemmän varakas mies voi myös olla oikea namupala!
Maalainen, puhuit viisaita sanoja ja otit esille asian, jota ei yleensä lue standardilistoissa, kun kartoitetaan kumppanin toiveominaisuuksia. Iloisuuden, masennuksen vastakohtana.
VastaaPoistaKäsitän tuon iloisuuden tässä luovana energiana, henkisenä voimavarana, joka ei pelkästään kanna ihmistä, vaan vie eteenpäin.
Itse olen puhunut hengen palosta ihmisessä, ja tarkoitan sillä juuri jotain tämänkaltaista, kykyä innostua asioista ja uusista elämyksistä, kykyä ilahtua. Ihmisessä tulisi siis itsessään olla voimavaroja, sillä ei niitä voi toisesta ammentaa.
Toinen ihminen on parisuhteessa peili, joka heijastaa itseä, omaa käytöstä. Ellei itsessä ole voimavaroja, on olemassa vaara, että voimat imetään toisesta, mikä kuihduttaa molemmat.
Minusta nuo antamasi ohjeet naisille ovat hyvät ja yleispätevät, ja ne sopivat myös miehille. Se miksi minä kritisoin miesten hinkua nuorten hoikkien kaunottarien perään - oli näillä älyä tai ei - johtuu nimenomaan siitä, että usein hinkuavilla miehillä ei ole kanttia tällaiseen toiveeseen, heillä ei ole minkäänlaista peiliinkatsomiskykyä eli heidän oma kroppansa ei ole kunnossa eikä heidän henkinen tai fyysinen vireytensä yllä useinkaan nuoren naisen tasolle.
Miehen pitää siis katsoa vain peiliin, ja jos hänen vartalonsa on katseenkestävä ja henkinen ja fyysinen vireytensä tämän nuoren naisen tasolla, niin siitä vain, yritys ei ole keneltäkään pois.
Minna Canth on kuollut. Sekään perversio ei kuulu valikoimaani.
VastaaPoistaMOT; puutteesta ei näytä tulevan koskaan pulaa.
VastaaPoistaMinna Canth on kuollut. Sekään perversio ei kuulu valikoimaani.
VastaaPoistaMOT; puutteesta ei näytä tulevan koskaan pulaa.
Varsinkaan mielikuvituksen puutteesta. :|
Toivottavasti tuossa postimerkissä näkyvässä Minnan iässä olisin saanut jo kyllin ja minulla olisi muita projekteja joihin suunnata energioita. Toivottavasti pelkkä lämmin kädenpuristus ja halauskin riittäisivät jo tuolloin.
VastaaPoistaNo tottahan Minna on vetovoimaisempi.
VastaaPoistaSaako ihmistä arvioida seksuaalisena olentona vai ei? Varsinkin yli 50-kymppistä?
Siis tuossa on juuri se ongelma:
ihminen, joka paheksuu ihmisten arvioimista seksuaalisen vetovoiman perusteella, osoittaa mielestäni pinnallisuutensa: seksuaalinen vetovoima muodostuu minusta niin monesta hienosyisestä tekijästä että jos jotakuta " panisin" on se korkeimman luokan kohteliaisuus, ei alentavaa! Kun nimenomaan en "panisi" ketään pelkän ulkokuoren perusteella, vaan myös korvienvälisen viehätyksen vuoksi.
Lisäys:
VastaaPoistakyllä ruumiillinen kauneuskin on tärkeää. Eri asia on sitten se, minkä näkee kauniina...
Valitettavasti (muistaakseni) Johanna ei ole kovin viehättävä, vaan aika muovinen. Se on minulle henkilökohtaisesti luotaantyötävää, ei voi mitään.
Jahas. Tässähän porno-Ranekin jääpi kohta hopealle. En ole kylläkään tässä kirjoittamisen vaiheessa lukenut kommentteja, koska halusin antaa itseltäni puhtoisen kommentin.
VastaaPoista1. Johanna (jos antaisi)
VastaaPoista2. Minna (jos eläisi)
3. Ikkuna-Iines(jos antaisi)
eli vaihtoehdot 1 ja 3 olisivat nykyhetkessä realisitisia. Eli pane eläessäsi.
Jo on aikoihin eletty: Iines panettelee!
VastaaPoistaToisen kanssa (Tukiainen) kopuloidessa huolehtisi erityisesti ehkäisystä. Toisen kanssa se ei ehkä tuntuisi yhtä nuukalta?
Iines, et muuten "pese" autoasi - jos sinulla semmoista on - kun käyt "pesettämässä" sen. Samoin et "pane".
VastaaPoista(Ainakaan toivottavasti "pahaksesi"?)
Sivuutan sukupuoliaktiin viittaavan kysymyksen, mutta tuon terveiset Minnan patsaan juurelta Kuopiosta. Kanttilan kannatusyhdistys oli organisoinut kansalaisille avoimen picnic-tapahtuman Minnanpuistoon. Vaikka shamppanjamukejakin kohoteltiin Minnalle, tapahtuman ehdoton kohokohta oli näyttelijöiden Johanna Jauhiainen ja Riina Björbacka lukema katkelma Minnan novellista "Puijolle"; luenta tapahtui Minnan patsaan juurelta. Eläväistä esitystä kuullessa patsas-Minnan ilmekin tuntui paljon puhuvalta.
VastaaPoistaKomposti
VastaaPoistaMiksi ihmeessä vanhana pitäisi olla jo kyllääntynyt seksiin? En ymmärrä olenkaan sitä kliseistä ajattelua, joka olettaa ihmisen olevan vanhana jo kaikkeen tyyntynyt ja seksivietin hiipuvan. Kyllä elämä uskoakseni maistuu vielä vanhuksellekin, jos hän saa olla terveenä.
Kirjailija Eeva Kilpi kuvaa uusimmassa kirjassaan Unta vain 78-vuotiasta Anna Kristiinaa, joka käyttää kynttilää purkaakseen seksin tarvettaan. Hänellä on rakas ystävä ulkomailla ja lisäksi Suomessa nuori rakas, joka on hullaantunut häneen, hänen persoonaansa ja häneen naisena. Teos vaikuttaa itse eletyltä, kuten monet Kilven teoksista.
*
Sari,
minustakin Tukiainen on elottoman oloinen. Silmien tyhjä katse kertoo, ettei sieltä ole ainakaan minulle mitään kiinnostavaa annettavaa, enkä toisaalta tunne vetoa antaa hänelle palaakaan itsestäni.
Kyllä minustakin viehätysvoima on vallan muuta kuin laitettu keho.
*
Styrvainen, kiitos Kuopion-tervehdyksestä. Terveisiä puhtoiselle a-k.h:lle samaiseen kaupunkiin.
*
Mikis, se paneminen nyt on tässä oikeastaan vain kielikuva.
Enhän minä tiedä millainen tulen olemaan oikein vanhana seksuaalisesti? Eräissä dementiamuodoissa oireisiin kuuluu yliseksuaalisuus.
VastaaPoistaOletan kuitenkin sukupuolivietin iän myötä hiljalleen hiipuvan molemmilla sukupuolilla, tuntuis luonnolliselta ajatukselta. Toivottavasti en tarvitse kynttilää vaan tyydyn sukankutomiseen kiikkustuolissa ja vain muistelen kulta-aikoja.
Ei sitä itse tarvitsekaan tietää. Minä luotan kuitenkin mm. monien kirjailijoiden sanaan. Varsinkin vanhat miehet ovat kuvanneet vanhan ihmisen eroottisuutta niin elävästi, että uskon tässäkin asiassa positiiviseen tulevaisuuteen. Asia on tietenkin naisilla samoin kuin miehillä, vaikka naisten ei edelleenkään sovi puhua seksistä muuta kuin feministisen tosikkomaisesti. Seksuaalinen iloittelu, satiiri ja pakina on pyhitetty vain miehille.
VastaaPoistaEn usko, että ihmisen osa on istua keinutuolissa haikailemassa mennyttä elämää. Minkä nuorena osaa, sen vanhana taitaa. Seksuaalisuus on yksilöllistä, ei välttämättä ollenkaan niin ikäsidonnaista kuin on arveltu. Se joka taitaa seksuaalisuudesta nauttimisen nuorena, taitaa sen vanhanakin, arvelen.
Minusta jo sekin, että seksuaalinen halu ei pääty sen jälkeen, kun lapset on siitetty ja synnytetty, kertoo siitä, että seksuaalisuus käsitetään liian kapeasti pyhän biologiseksi toiminnoksi. Seksuaalisuus on muutakin, mutta siitä ei ole tehty edes tutkimuksia.
Seksuaalisuus on ihmisen syvintä minuutta. Se on sitä mitä suojaamme intuitiivisesti ja siinä suojaamisessa on sitten omat vaikeutensa; olisi samalla hyvä ylläpitää suojaa ja silti raottaa sitä, jotta yhteiselämästä tulisi hedelmällinen myös henkisesti.
VastaaPoistaSeksuaalisuus ei ole kiinnitetty ulkonäköön mutta ulkonäkö on este, jos ei itse ole itseensä tyytyväinen ja jos siippa näyttää silmissä, ettei myöskään pidä näkemästään. Siinä pullea rupeaa häpeämään omia kiloja ja sen jälkeen ne eivät todellakaan enää lähde. On lukossa. Tämä lukkoon meneminen on ilmeisesti herkkä alue, ja minulla vasta nyt näinkin vanhana. Olen osannut ylläpitää hyvää minäkuvaa, tyytyväistä itseyttä vaikka on ollut tsempattavaa mutta kun mies ei enää katsonut ihaillen taikka myöntyvästi tuli jokaisen kohdan täysi blokki. Ei enää tunnu mikään miltään eikä tee mieli seksiä, ei ee mieli laihduttaa eikä se edes kosketa ja samalla on kaikesta tästä suuria traumoja.
Ei siis ole yksin tässäkään: ihminen on aina sosiaalinen konstruktio ja kun sisus ei enää toimi se heijastuu kaikkeen. Luottamus olisi ainoa keino parantaa suhdetta mutta tässäkään ei ole suunta oikea. Kun ei ole haluja siihenkään; ei ole haluja mihinkään mihin kiinnostuksensa "panisi". Status quo on ainoa, joka taitaa pysyä paikallaan. Mikään ei ole mitään ilmeisesti. Onpa vaikea edes formuloida tekstiksi. Näin ei ole silti aina ollut, joka pitää ajatuksen hieman elossa. Miksi nyt ja miksi status quo?
Minna Canthista on myös sieviä kuvia; ks. google. Tuossa sinun kuvassasi häntä on haluttu korostaa työläisten vääpelinä ilmeisesti.
VastaaPoistaHG,
VastaaPoistaperin outo havainto: kun ihminen saa säännöllisesti seksïä, se menettää viehätyksensä ja muuttuu tylsäksi ja jopa välteltäväksi.
Kun seksi on kortilla, se kasvaa ja vahvistuu.
Oikeasti seksi lieneekin aika arkipäiväinen asia, kuten syöminen. Paras seksi taitaakin elää vain kuvitelmissa. Sitä odotellessa ihmiset korkeintaan paneskelevat tylsästi ja hakevat vibansa muualta kuin harjoittamastaan seksistä??
Voisimmeko siis pitää seksiä samalla tavalla toimivana kun esim. homeopatia: mitä vähemmän sen paremmin toimii? Hmm en silti usko siihen, sillä se taas viittaa jonkinlaiseen lopputulos-toimivuuteen, jota seksi ei saisi olla. Hyvä seksi on ainakin naiselle yhtä paljon yhteenkuuluvuuden oloa ja sillä ei ole ollenkaan vaikuttavuuden tai lopputuloksen kanssa tekemistä.
VastaaPoistaMutta kieltämättä nuo ihanat ja hurjat fantasiat (onkohan kaikilla?) ovat silti kiinnitettyjä muuhun kuin arkeen. Ovat siis ihania juuri fantasiansa takia; että on mitä funtsia.
Mutta niistäkin tihkuu jotain totta, jotain kaipuuta ja jotain aitoa - vaikka ovat tietoisesti haaveita, mieli- ja kielikuvia. Silti ovat tärkeitä ja viestittävät pinnan alla olevia tärkeitä tunteita joita sen sijaan EI SAAKAAN vesittää rationaalisella kertomisella.
Johannaa.
VastaaPoistaPerustelut:
"Typerä olla saat, kanamainen
hölmö nainen.
Sun turha on luulla
mun tahtovan kuulla
mitään järkevää.
Ne sinun muotosi kurvikkaat
saivat aikaan valtavan paineen.
Kun päällesi puskin
niin muu oli tuskin
yhtä tärkeää..."
Mutta kuitenkin, näin siinä käy:
VastaaPoistasa kelvoton
mua älä katso älä kajoo
kun juuri kuulin
kylä laulaa
- hän toiseen vajoo
kättä kaulaa ja suuta antaa!
ei kolpakkoa syyttää tohdi
kun mies on heikko
tahto peikko
sa mene matkoihis luo hetairoiden
kunnes tauti aivos syö..
Kylläpäs oli outo ihminen tuon Catulluksen taustalla: Catullushan oli runoilija, jota Bartheskin mietti: "L'effect du réel (The poetics of mystery) eli miten vaikesta tuleekin yksinkertainen ja päinvastoin:
VastaaPoistaSiteeraan osan Klaus Braxin esseestä:
./.."some postmodernist historical novels, like Salman Rushdie's Midnight's Children (1981) or The Satanic Verses (1988) present a postcolonial thematics. As Andrew Gibson notes, in anti- or postcolonial works like The Satanic Verses "actual history is shadowed by its excluded other, history in the negative, virtual history." The Satanic Verses resists the reduction of the plural and multiple history into a singular explanatory frame, whether that of the Islamic Fundamentalism or British nationalism. Indeed, Gibson argues that the cruelties and injustices of imperialism and patriarchy and the miseries that have been their consequences may finally be inseparable from Western ontology, from a habit of thought that deems it possible and necessary to speak of and therefore master the other as a whole, to reduce the other to the terms of the same."
Mies siis rakastaa sitä naista, jonka takia hän kiduttaa naisensa.
Nainen (me muut) kidumme koska mies ei edes aio meistä välittää vaan tekee kuin häntä yksinkertaisesti lystää. Niin molemmilla puolilla ns. poliittista "aitaa". Eikä se ole asia, mistä kenenkään pitää suoraan hävetä sillä Luonto on näin paradoksaalinen kun se kuvittelee, että se voisi hallita itse itsensä. Se ei sitä näytä tekevän ja siksi mies Panee tai Pumppaa ketä lystää kunhan rahaa tulee toisesta suunnasta.
Mutta masentavaa se on jos tämä on
näin todella.
...
Vaikka en ole lesbo edes fantasioissani en voi olla ihailematta Sapfon kirkkautta ymmärtää naista ja naisen katkeruutta (wiki):
LESBIA V [redigera]
[...] Giv mig tusende kyssar, sedan hundra,
sedan tusen igen och än ett hundra,
sedan åter ett tusen, sedan hundra.
Sist, när tusenden hopats, låt oss blanda
så dem samman, att summan ej kan nämnas,
och att ingen oss avundsjuk kan skada,
se´n om kyssarnes mängd han kunskap vunnit.
...
Mies valitsee mutta käyttää samalla omaa miehuuttaan ajattelunsa työkaluna eikä aivojaan sellaisenaan. Hän ei toisin sanoen aio käyttää aivojaan kaksipuolisina dialogityökaluina sillä sen seurauksena hän menettää positionsa miehenä eli vallankäyttäjänä yli naisen.
Miksi sellaista kukaan oikeastaan tekisi, varsinkaan kun ei voi sitä milloinkaan todistaa? Mies on siksi sekä idässä että lännessä naisen yläpuolella eli voi loppupäässä tehdä kuten Catullus; ei sen takia, että hän sitä toivoisi vaan sen takia, että se on hänelle ylivoimaisesti helpointa.
Kaikki muu on sovittelua ja säätöä mutta Suomessa meillähän on 50% äänestäjistä edelleen naisia! Kunhan he sen itse ymmärtäisivät
sillä pumpattavia Barbaroita emme halua lisää jos se samalla tietää meidän (oikeiden) naisten kuolemaa.
Kuka teille sitten lapsenne kasvattavat? Tanssijat?
Se näkyy, että näin olette tehneet kautta vuosien ja sitä me joudumme sitten siivoamaan vaikka edelleenkään emme sido naisiamme vankilaan tai toivo heille pahaa; mutta miksi te miehet aiheutatte tämän yhteiskunnan heikkouksen juuri valitsemalla noin?
Siitä puhe mistä puute.
VastaaPoistaMilloin sinut, Iines, on viimeksi otettu?
Minua ei ole suudeltu enkä ole sitä jahdannutkaan kuten tanssijasiskoni ravintoloissa - huulet kiiltävinä. Olen yrittänyt olla sitä mitä sanotaankin; ja menettänyt nuoruuteni typerien ihmisten takia.
VastaaPoista..
Hitlerin lapisista ei tule uusia Hitlereitä (vaan pikemminkin juuri päinvastaisia) ja kaikista joiden sukunimi on Kekkonen eivät kaljuunnu eivätkä aja suomettumista tai mitään muuta vanhanaikaista mutta saattavat nähdä avoimilla silmillään sen minkä Iineskin sanoo blogissaan: katso ulos.
No, entäs kun katsoo: saa hemmetisti vihamiehiä jotka ovat sotkeutuneet kuka mihinkin satuun ja tarinan kulkuun.
Sinä aikana putsasivat Suomen voisi sanoa.
Ja miten minä kaiken näenkin niin kirkkaana: koska en käy hakemassa ihailua enkä käännä p:tä jokaiselle joka siitä puhuu. Puhukoot.
kaipasin suudelmia ja sain
VastaaPoistavihaisia ämmiä, joiden mielestä minä olin sama kuin isäni
vetivät minut elämästäni täysin
pois, sillä en saanut rakkautta
enkä saanut myöskään irtaantua
hakemaan rakkautta sillä en voinut enää elättääkään itseni
enkä voinut pyytää apua enkä
edes selittää miten minua sattui
koska kukaan ei kuullut sillä bestikseni oli ulkona suutelemassa tuntemattomia ja hänen takia ei enää ollut mitään minkä takia olisi välittänyt enää mistään
sillä kukaan ei kuunnellut ja kaikki puhui vain omasta tunteestaan ja omista tarinoistaan ja omista uskomuksistaan joita vaihtoivat kunnes kaikki huomasivat, että olen edelleen vain yksin ja täysin ilman oikeutta elää omaa elämää oikeilla haluilla, oikeilla mielipiteillä tai oikeilla oikeuksilla - myös rakastua
ja nyt vetävät omat osuutensa pois - kuka milläkin uudella stoorilla
mutta minä vain katsoin ulos ikkunasta sillä tiesin, että jokaisessa narratiivissa on yhtä paljon fiktiota kuin faktaa
jokaisessa
Siitä puhe mistä puute.
VastaaPoistaMilloin sinut, Iines, on viimeksi otettu? (Pussipää)
On se kumma. Jos nainen korostaa seksin merkitystä ihmisen elämässä, hänen sanotaan kärsivän puutetta.
Jos hän kritisoi seksuaalisuuden ylikorostuneisuutta, saa hän päähänsä kukkahatun.
Mitä tästä opimme?
Arvasin, ei vastausta.
VastaaPoistaKun kysyy puskista intiimejä, saa minun puolestani kuunnella tuulen suhinaa.
VastaaPoistaMiksi vanhana ei saisi/voisi jo olla kyllästynyt panemiseen. Herrajee, armahda jumalani minun hauraat luuni eivät enää kestä luulen.
VastaaPoistaIkääntyminen/vanheneminen on mielestäni vähittäistä luopumista siitä mikä ennen oli tärkeää vaikkapa seksi.
"...mitään en enää vaadi kaiken jo sain..." lausui joku runoilija, Meriluoto tai Harmaja?
...Juha Matti Vainio runoili jotain näin: "Mies kun tulee tiettyyn ikään ei sillä kestä mikään...sen näkee naamasta kun lakkaa saamasta..."
Kyllä se sama koskee naistakin, vaihtarit kyllä ryhtyy viimeistään riisumaan naista kun hormonituotanto vähenee. Se on vissi juttu, ihminen rappeutuu ja kulkee kohti hautaa. Paneminen ei ole maailman tärkein juttu enää vanhana vaan oletan silloin olevan muita läheisyyden muotoja ja vaikka lastenlapsille sukkien kutominen voi olla suuri ilo. Miksi ei voisi tai saisi olla?
Kirjailijoilla ja kellä tahansa on mahdollisuus elää fantasioissaan. Onko Kilpi elänyt muuten pitempiaikaisessa parisuhteessa, onko hänellä lapsia, lapsenlapsia tai jopa lapsenlapsenlapsia?
Nuorna se on vitsa väännettävä ettei tarvi vanhana haikailla.
Oudosti tämä hupsahti nyt tuonne vanhuspuolelle.
VastaaPoistaMitä tulee Eeva kilpeen, hänellä on lapsia ja lapsenlapsia. Pitkäaikaisesta parisuhteesta en tiedä avioliittoa lukuunottamatta, mutta ei vakiintunut parisuhde toki ole onnistuneen seksin ainoa edellytys. Kilpi on aina osannut arvostaa miestä, miehuutta ja seksin iloja. Samalla hän on hyvin humaani, älykäs ja eettisesti hienovarainen ihminen.
Ei seksiä voi saada nuorena varastoon. Se on kuin C-vitamiini, se ei yksinkertaisesti keräänny elimistöön, vaan poistuu samantien, ja uusi annos on tarpeen ennen pitkää.
Luulen, että juuri ne henkilöt, jotka eivät nuorenakaan nauttinet seksistä, eivät sitä vanhanakaan kaipaa, vaan saavat iästä tekosyyn pihdata. Ja - ei seksi luita riko, ellei ole osteoporoosia. Päinvastoin, se vahvistaa luita, elimistöä ja mieltä.
Antaa kuolleiden haudata omiaan.
VastaaPoistaKirjoittaja on poistanut tämän kommentin.
VastaaPoistaSinulla ja Kilvellä tuntuu tosiaan olevan paljon yhteistä mitä wikipedian tietoja luin Kilvestä.
VastaaPoistaYhteistä noiden tietojen kanssa? En löytänyt ainuttakaan yhtäläisyyttä. Ensinnäkin Kilpi voisi olla äitini, hän edustaa eri ikäpolvea ja eri heimolaisuutta. Minulla ei ole hajuakaan siitä, mitä on olla karjalainen. Ammatitkin ovat aivan eri.
Yhteistä on vain tapa katsoa maailmaa.
Minnan kasvoissa näkyivät eletyn elämän jäljet niin vahvasti, että kaikki julkisuudessa olevat kuvat ovat siloiteltuja. Kuopion museosta löytyy retusoimattomia kuvia. Minna eli vain 53-vuotiaaksi.
VastaaPoistaTämä postimerkin kuva lienee realistisimpia julkisuudessa esiintyneitä kuvia Minnasta, joka viimeisissä kuvissaankin tosiaan on silo- , joskin aika tukevaposkinen.
VastaaPoistaYleensä vanhoissa valokuvissa olevat ihmiset koetaan ikäistään vanhemmiksi, mikä johtuu muodin ja tyylin lisäksi varmaan aikojen ankaruudesta ja kuluttavuudesta verrattuna nykyiseen vauraaseen ja hemmottelevaan elintapaan.
Hyvä muistaa, että Minna kuoli tosiaan vain hädin tuskin viisikymppisenä, mikä ikä nyky-yhteiskunnassa ei ole vielä edes vanhuutta, vaan monet ovat luomisvoimiensa huipulla tuolloin.
"Tristan, joitain blogeja selaamalla huomaa senkin, että eivät ne nuoretkaan aina kovasti ole elossa. Ruumiita yhtä lailla kuin ulkoisesti rupsahtaneet siskonsa. Ja taitavat rupsahtaakin aiemmin kuin vanhemmat siskonsa, kun vetävät viinaa kuin siskot ennen maitoa. Viinahan rupsauttaa naisen nopeammin kuin mikään muu."
VastaaPoistaNo sitä saa odottaa. Olen nyt 33v ja minut arvioidaan ulkonäköni perusteella 25-27 -vuotiaaksi
Terveee!
VastaaPoistaVaikee kysymys,minkä heitit.
Mutta sanoohan sen järkikiii,
että hinta määrää ja laatu, ja kun ei oo tietoo Tukiaisen hinnasta, niin Minnaa_aaa 3,50/kertaaaa? Jos joku maksaaaaa.
No, toisaalta, sprii kyllä myös säilöö. Jos vaan maksa kestää.
VastaaPoistaToisaalta on niin, että sitten kun rupsahtaa, rupsahtaa kunnolla.
On päivänselvää, että rankka ryyppääminen kuluttaa elimistöä, niiden elinten toimintoja, jotka vaikuttavat mm. kudosten kimmoisuuteen ja väriin. Näytä minulle ikänsä näköinen neli- tai viisikymppinen ryyppääjä. Esimerkiksi vaihdevuodet saattavat aikaistua useilla vuosilla.
Huomaa nyt, että puhun yleisellä tasolla alkoholin suurkuluttajista tässä kommentissa.
Tuo Minnahan on ihan miehen näköinen, ei vaan yksinkertaisesti ota eteen.
VastaaPoistaSeksuaalivietti ei ole ihan järjen asia, muuten homokin voisi järkeillä itsensä heteroksi.
Naiset voisi muistaa tämän, kun vaativat miehiä synnytykseen mukaan;)