11.7.2009

Koskaan julkaisematon kesäpäiväkirjateksti, 4. sivu kuitenkin

Ellen minä pelkäisi niin perkeleesti noita saatanan blogipilkkaajia, voisin kirjoittaa kesäpäiväkirjatekstin. Sormiani kutkuttaa kirjoitushalu, ja kun on kaksi läppäriä, niin mikäs on kirjoittaessa vaikka molemmilla yhtaikaa.

Kirjoittaisin siihen päiväkirjaan, miten heräsin eilen illalla aika myöhään johonkin rapinaan - se ei ollut oravan pikkujalkojen hupaisa tömistys katolla, vaan se tuli lattianrajasta, joten epäilin hiirtä. Sytytin vuoteenvieruslampun, mutta en nähnyt mitään. Kun taas sammutin lampun, rapina jatkui. Mietin vain, että voisiko se olla käärme, joka luikertelee sänkyyni. Sitten nukahdin ja heräsin kohtuullisen pirteänä uuteen aamuun, olihan tiedossa hauska retki ystävän kanssa järvelle kuvaamaan.

Siispä kahvin keittoon. Ai mutta. Kahvia en saisikaan ennen kuin lataisin automaatin täyteen vettä ja kahvijauhoja. Siispä toimeen ja pannuviritys asianmukaiseen kuntoon. Jo lorisi vesi iloisesti ja kahvin tuoksu täytti tuvan. Sijasin vuoteeni ja taittelin paksun kukallisen retrotäkkini varsinaisen peitteen päälle. Tämä on se täkki, joka painaa minua kivasti iltaisin vuoteessa. Sitten sujautin yöpaitani tyynyn viereen iltaa odottamaan ja eikun kahville. Kahvin kanssa söin paahtoleipää, jonka leikkasin kolmioleiviksi - olen hulluna kolmioleipiin - ja söin hyvällä ruokahalulla. Meri-ilma tekee tehtävänsä, ja mäntymetsä puhdistaa keuhkot.

Kun olin nauttinut aamiaista ja tarkistanut blogikommentit ja ladannut ne eetteriin, olikin aika mennä suihkuun ja pestä hiukset. Siispä pesulle ja puhdasta tuli, kuumaa vettä riitti hanasta niin että vielä jäikin. Viime vuonna loppui aina kesken, mutta putkimieheni Ari vaihtoi keväällä lämminvesivaraajan termostaatin ja nyt ihanuutta riittää. Tässä vaiheessa katsoin ulos ja huomasin, että Venusta ei enää näy, onhan jo kirkasta.

Ajoimme ystäväni järvelle, ja ryhdyimme kuvaamaan suomalaista järvimaisemaa. Kukkakuvia emme ottaneet nyt, mutta laituri tuli ikuistettua, samoin juuri kukkaan puhjennut ulpukka, joka loisti yksin keskellä pienen järven selkää. Vene oli täynnä vettä ja katiska kaukana, joten päätimme mennä tuoleihin istumaan ja odottaa puukiipijän ilmaantumista kuvauskohteeksi. Joimme siinä sitten vissyä ja puhuimme säästä. Saimme kuvattua vielä sinisiiven mutta valitettavasti väärällä objektiivilla, joten perhosesta tuli pieni ja näivä. Sitten päätimme lähteä kotiin kahville, ja menimmekin. Takaisintulomatkalla jokin mätäs raapaisi auton pohjaa ja toivoimme vain, että pakoputki ei irtoa. Ei irronnut, ja on edelleen paikallaan.

Iltapäivällä tuli kaamea ukkonen. Kesti yli kaksi tuntia, ja ihan päällä. Tuli rakeita ja vettä kuin Esterin perseestä, mutta kestimme sen. Kissa oli kyllä hieman levoton eikä oravakaan tömistellyt katolla hupaisasti pikkujaloillaan. Sitten avasimme viinipullon ja söimme uuniperunoita kuorrutettuna homejuustolla ja ruohosipulilla, suoraan maasta. Siis sipulit suoraan maasta tai siis kasvispenkistä, ei perunat joita en viljele enää sitten vuoden 1994 Rosamunda-kokeilun, joka epäonnistui.

Nyt katselen tuvan akkunasta mäntyjä ja puhelinlankoja, jotka ovat katseeni alapuolella, talo kun on kukkulalla. On aika kiva seurata lokkeja ja tiiroja, joiden lentorata kulkee katseen alapuolella. Moni ei pääse näkemään merilinnun selkää lennosta. Minä pääsen. Kuvan saatte todisteeksi, jahka saan sukan varteen muutaman satalappusen lintuobjektiivia varten. Nyt saatte tyytyä omppupuussa istuvaan puupapukaijaan, jonka ripustan joka kesä samaan paikkaan, ellei se oksa vaan ole katkennut talven mittaan. Jos on, niin valitsen seuraavaksi lähimmän oksan. Talvet kaija viettää liiterissä puusaavissa, jonka alle on piilotettu Fiskarsin kirves. Kirveshän pitää aina piilottaa, ettei kukaan pääse tekemään sillä pahojaan. Muistan miten muuan eläkeläismummo, siis opettaja, tapettiin lapiolla omassa pihassaan. Tappaja oli katkeroitunut entinen oppilas, jota opettaja oli kai höykyttänyt.

Taidankin postata tämän koskaan julkaisemattoman päiväkirjamerkinnän, koska se on ihan totta. Ihan sama mitä pilkkaajat ajattelevat. Ihmettelen vaan, miksi joku viitsii lukea huonoja blogeja, minä en vaan viitsisi.

(Valokuva Iines, Oma kaijani Kapu)

55 kommenttia:

  1. Minun on nyt ihan pakko selventää täysin, miksi koin tämän edellisessä päreessä kuvaamani blogini pilkkaamisen niin suunnattoman kipeästi, että moni varmaan pitää minua omituisena tai hysteerisenä, mitä en ole tosielämässä. Minä olen se, joka saa hysteerikon rauhoittumaan.

    No, yksi pilkkaajista on tämä minun rakas netti-chattiystäväni, josta olen kirjoittanut ennenkin.

    Nuo linkin kirjoitukset on tehty surun tai oikeastaan suoranaisen tuskan vallassa, mikä ehkä näkyy, jos on hiukankin silmää ihmisen sisäiselle kokemiselle. Niissä ei ole pilkattu ketään.

    Että se siitä ja tapaus on minun osaltani loppuun käsitelty. En kuitenkaan halua menettää itseäni, tai siis blogiminääni Iinestä tämän tapauksen vuoksi, vaan koetan päästä tästä yli. Siksi panin taustaa niille, jotka haluavat selitystä vuodatuksilleni. Niitä ei ole pakko lukea.

    Tällä hetkellä koko blogimaailma tuntuu tämän tapauksen vuoksi rumalta ja likaiselta, ja minua oksettaa fyysisesti kun avaan netin. Kuitenkin bloggaaminen on minulle paras keino olla muiden kanssa laajemmassa vuorovaiktuksessa, jos haluan puhua pidemmälti ja vaihtaa ajatuksia muiden kanssa.

    VastaaPoista
  2. Totta oleette tavanneet toisenne?

    VastaaPoista
  3. Totta kai! Jos rakastat tapaatte tietenkin. Hullukaan mies ei odota uskollisena vuosia!

    VastaaPoista
  4. Linkin jutuista näkyy kyllä, että mies torppasi asiat omalla käytöksellään. Uskollisuudesta ainakaan henkisellä tasolla en puhuisi hänen osaltaan, sillä kyllä hänellä virityksensä eri suunnille kaiken aikaa oli. Juuri siksi halusinkin rakentaa ensin luottamusta suhteeseen.

    VastaaPoista
  5. Ja siksi mustasukkaisuuksissasi halusit tuhota kilpailijoitasi!

    VastaaPoista
  6. Älä nyt viitsi jacques-juudas-jairola-maladroit-kertanen-etc.

    Sinä olet tarkoituksella pyrkinyt kiusaamaan minua, en minä sinua. Koko sinun Judas-rumbasihan alkoi siitä, kun minä ulkoistin sinut blogistani estämällä sinun kaksi hahmoasi lukijoistani. Halusin, että jätät minut rauhaan, mutta seuraat edelleen blogiani kuin hai laivaa.

    Eikö olisi kaikille mukavinta, että antaisit minun nyt olla rauhassa, ja kunnioittaisit sen verran, ettet pilkkaisi minua muualla. Mustasukkaisuudesta ei ole kyse, vaan olen pahoillani, että olet pilannut minulta nautinnon lukea Mummon blogia. Monomaaninen juudastelusi siellä on siis lähtöisin minun kiusaamisestani.

    Tuo yllä oleva kommenttisikin paljastaa julmuutesi ja suoranaisen pahuutesi.

    Tottakai minä suren, jos minun monivuotinen ystäväni kertoo mieltyneensä minua toistakymmentä vuotta nuorempaan kollegaan, joka on selkeästi minua lahjakkaampi, seksikkäämpi ja varmaan kauniimpikin. Onko se edes ihmeellistä? Olenhan tottunut jo siihen, että varttunut miesväki minun blogistani on siirtynyt järjestään sinne. Ja nyt sinäkin.

    Ei siinä mitään, kunhan annat minun olla rauhassa ja koettaa jatkaa eteenpäin omin eväin. Mummoa vastaan minulla ei ole mitään, eikä ketään muutakaan.

    Tuo lukemisesi estäminenkin oli itsesuojelua. Halusin rauhan unohtaa ystävyytemme ettet tuijota minua lukijakuvista.

    VastaaPoista
  7. http://www.youtube.com/watch?v=WaBSqPadn3M

    VastaaPoista
  8. Kehtaat haukkua muita hulluiksi ja pahoiksi, kuka onkaan vainoharhainen ja ...?

    VastaaPoista
  9. Hulluksi en ole ketään haukkunut, hyvä ystävä.

    Pahuutta sen sijaan näen tavassa, jossa henkilö A. syyttää henkilöä B. tämän mustasukkaisesta reagoimisesta B:hen kohdistamaansa laajaan satuttamiskampanjaan.

    Tässä ei ole väliä, tunteeko lukija kaikki taustatekijät - niitä on tarpeeksi.

    VastaaPoista
  10. Etkö?! Dementiasi etenee vinhaa vauhtia! Todisteita löytyy!

    VastaaPoista
  11. Koska armon blogiemäntä on suvainnut mainita vaatimattoman henkilöni (jairola), niin teen tiettäväksi, että tämä on ainoa kommenttini tässä keskustelussa. En tiedä, kenen kanssa hän luulee keskustelevansa.

    VastaaPoista
  12. Kuvallinen herras henkilö puhuu totta! Panettelet ihmisiä miten sattuu. Kannattaisi olla varovaisempi etenkin käytettäessä oikeita nimiä!

    Jos mikä niin tuon on pöyristyttävää pahuutta!

    VastaaPoista
  13. Arvon Juha-Judas puhuu nyt sitä itseään.

    Site Meteristäni näkee, että olet liittänyt anonyyminä/nimianonyyminä -kommentin tai useitakin tähän keskusteluun. IP:si kohdalla lukee minulla "L?t?ommentti". Tottakai minä katsoin SiteMeteristäni, kuka anonyymi kommentoi tuohon tyyliin, ja tottakai tiedän IP:si, muutamankin niistä, sen verran ahkera vierailija kun tässä blogissa olet.

    Ja minä en ole henkilöyttäsi paljastanut, sillä itsepähän olet sen tehnyt, kuvan kera. En ole Judas-blogiasi koskaan katsonut ja olen pitänyt selvänä, että sielläkin on yhteystietosi, koska ne ovat muuallakin.

    VastaaPoista
  14. Tuo todistaa kuinka epäluotettavaa tietoa laskureista saa!

    VastaaPoista
  15. Ei pidä paikkaansa. Sananvalinnasta minä tunnistin ja juuri siksi tarkistin. Muilta osin en juuri jaksa Site Meteria katsella, vaan aikoinaan hankin sen nettikiusaajan vuoksi.

    VastaaPoista
  16. Vai sanajärjestykset paljastaa! Ei hullumpaa ole kuultu! Kuka oikeasti olet ja mistä karannut? Sataako siellä?

    VastaaPoista
  17. Ei sanajärjestys, vaan sananvalinta. Käytit samoja sanoja ja tyyliä ja samaa äänenpainoa kuin keskusteluissamme.

    Maa on märkää eilisen rajuilman ja raekuuron jälkeen. Aurinko paistaa.

    VastaaPoista
  18. Lisään tuohon vielä asiat, joita olet toistanut.

    VastaaPoista
  19. Mulla on empatiakyky tallella, sulla ei näy olevan!

    Herra jairo tietää kai ettei hän ole minä!

    Tää on kyllä sangen hullua!:D

    VastaaPoista
  20. Nyt kannattaisi J. Airolan vastata todistaakseen osattomuutensa.

    < Kulma'ntakaa >

    VastaaPoista
  21. Minä otan eron hullusta akasta ja lähen ryyppään!

    Saatanan kukkahattutädit

    VastaaPoista
  22. No, ei se minua ainakaan vakuuta että yrität aloittaa judaspiirileikin, jossa tanssii useita judaksia. Ei sillä ole merkitystä enää.

    Ei silläkään ole väliä, vaikka joku yhtyisi piirileikkiin, jos siitä asianomaiselle hupia on. Ilot ovat muutenkin tässä maailmassa kortilla.

    VastaaPoista
  23. Kulmantakaaselle,

    ei juutas nyt ehdi, juutas varmaan valitsee juutuupia tai muuta kuvaa.

    VastaaPoista
  24. Hupinsa kullakin. Minä lähden nyt rantaan kuuntelemaan hautajaisvirsiä.

    VastaaPoista
  25. Lastentarhanopettaja -imagolle tulee aika paha tahra jos Iineksen epäilyt ovat oikeita.

    Lapsi voi kiusata ymmärtämättömyyttään mutta että aikuinen – ja vielä mies.

    < Kulma'ntakaa >

    VastaaPoista
  26. Tämä herjaava blogi kuuluu ilmoittaa johonkin. En koskaan postaisi toisesta vastaavaa missä oikea nimi tulee esille! s-posti on sitä varten siellä selvitellään intiimejä asioita eikä kaiken kansan edessä!

    Outoa moraalia iineksellä kumppaneineen!

    VastaaPoista
  27. Jairola näyttää olevan blogin nimi, ei henkilön nimi. Henkilö on itse bloginsa tehnyt ja pannut julki listoille. Blogiin viittaaminen ei ole edes rike.

    VastaaPoista
  28. Iineksen ekassa kommentissa mainitut jutut ovat törkeitä. Jos muka on rakastanut toista eikö selvitä asiat s-postise rakkaansa kanssa eikä laajasti luetussa blogissaan!

    Kostoilta nuo vaikuttavat!

    VastaaPoista
  29. Iines ei näe malkaa omassa silmässään! Sivusta katsoen on halon kokoinen!

    VastaaPoista
  30. Nimimerkki Judas-Komposti-Vanhanen ei taida nyt oivaltaa, että tässä selvitetään syitä omaan kokemiseen. Suhde on ollut ohi jo jonkin aikaa, kunnes tapahtui tämä jälkijättöinen selän takana pilkkaaminen ja muu laajamittainen kiusaaminen, mikä on aivan vasiten suunniteltua.

    Lennähdäpäs nyt, Komposti, mieluummin Judaksen olkapäälle kertomaan, ettei aikuinen mies saa kiusata pienempää naista. Minä olen pyytänyt ja toivonut saada olla vain rauhassa enkä todellakaan halua tällaista.

    Sellainen kuitenkin olen, että en voi pitää sisälläni sitä tuskaa ja surua, joka täältä netistä on versonut. Tänne sen myös jätän.

    Kenenkään ei ole pakko lukea näitä vuodatuksia.

    VastaaPoista
  31. Hahhaa! Kirjallisena suorituksena juttusi oli varsin hyvä parodia...

    VastaaPoista
  32. Kiitos Rauno, kiva että joku huomasi varsinainen päreenikin, josta itse pidän jonkin verran nimenomaan tuolla hahhaa-linjalla.

    VastaaPoista
  33. Minäkin tykkäsin tästä julkaisemattomasta. Kuten monesta julkaistustakin.

    Olen kuitenkin ollut lukijasi niin vähän aikaa, että huomaan olevani aika säälittävä amatööri näissä kuvioissa.

    Ymmärrän nyt taustat paremmin tuntevana kiukkusi ja tuskasi paremmin, sillä kysehän on teidän kahdenkeskisestä suhteestanne - jonka toki olet itsekin tuonut julkiseksi, ihan neuvoa kysyen, joten siinä mielessä tähän soppaan on lupa sivullisenkin lusikkansa tökätä.

    Mutta jos olisin tiennyt, en olisi tökännyt. Tai olisin, mutta eri suunnasta.

    VastaaPoista
  34. Minä en olisi puuttunut koko asiaan, jos mainittu henkilö olisi ollut osallistumatta pariinkin minua sivuavaan keskusteluun/aihelmaan kyseisessä blogissa, varsinkin tähän.

    Kun ajattelee sitä, että tunsimme toisemme viiden vuoden ajan ja todella pidimme toisistamme, tuntuu jälkijättöinen selkäänpuukotus ja pilkkaaminen todella pahalta. Ihan kuin ei voisi koskaan enää luottaa yhteenkään nettituttuun.

    Jokainen joka kummastelee minua, voisi miettiä kohdallaan, miltä tuntuu kun paras ja monivuotinen nettiystävä kääntää selän ja osallistuu pilkkaamiseen pilkkaamalla lisää.

    VastaaPoista
  35. Hei!
    Tuo papukaija on hauska. Luin päreesi odotuksen vallassa ja selvisihän se lopulta. Luulin sitä tohkeissani oikeaksi, että keneltä lie karannut!
    Puuhaisaa viikkoa

    Anneli

    VastaaPoista
  36. Hei Anneli,

    papukaija on vanha huutokaupan miljoonalaatikosta tullut löytö. Ostin muistaakseni vanhoja joulukuusen lasipalloja kopallisen, ja siellä oli tämä lintu. En ole hirveästi koristeiden perään, mutta tämä viehättää kovasti, samoin kuin vanha pikkulaiva, toinen huutokauppaostos, jonka taidan panna seuraavaksi kuvaan.

    VastaaPoista
  37. Hitto - mä luulin ensin, että Iineksellä on elävä papukaija!

    Sillä ei ole miestä riesanaan vaan oma Kapu (onko kaija naarah vai uroh?).

    Mutta hei - kiitos muistutuksesta.

    Empiirinen maailma ja sen akkuraatti havainnointi on minun heikko kohtani, eikä pelkällä järjellä voi - rationalistin harmiksi - ihan aina pätevästi päätellä, mikä on elävää, kuollutta tai keinotekoista.

    VastaaPoista
  38. Kapu on ehdottomasti uroh, ja se osaa puhua kauniita emännälleen, tosin ruman suloisella raakkuvalla äänellään.

    Onpas jännää, sillä yllä joku muukin eli Anneli arveli papukaijaa eläväksi.

    VastaaPoista
  39. PS, lisäys elävistä kaijoista:

    Jotenkin luonto ei kestä katsoa häkkilintua. Kun tytär pyysi, itki ja parkui pienenä kanarialintua + häkkiä, menin hänen kanssaan kyllä eläinkauppaan, mutta nähtyäni ja haistettuani lintujen hädän - häkkilintu haisee - en ostanut lintua, vaikka tytär itki naama rään peitossa. Otimme sitten kyllä punaisen kissan.

    VastaaPoista
  40. Perkele Iines!

    Minä tulen nyt sinne sun kesäpaikallesi.

    Mitäs siihen sanot...

    VastaaPoista
  41. Käsittääkseni - ja tietysti voin käsittää väärin - blogit ovat "yleisiä tarinoita". Tarkoitan, että se on väärin lukijaa kohtaan jos se (piilevästi) pitää sisällään jotain kummia henkilökohtaisuuksia..? Tms. Minä luen sinun juttujasi semmoisina kuin ne on, taustoista tietämättä, ja välillä kommentoin niitä - koska ne on kivoja!

    Vittuilusta en välitä, pärjään siinä, sen takia en välitäkään. Se on huokea tapa... ääh... olla "oikeassa".

    Sivullisena siis sanoisin (enkä todella halua tietää taustoja!) että turhasta vedit nenän herneeseen... tai vastaavaa. Höh. Oma kesäpäiväkirjasi nr 4 oli hyvä "vastine" Mummolooran kommentoijille. (Ja parasta, että se ei ollut yhtään ilkeä!)

    VastaaPoista
  42. Mikis, vanha hyppytanssija. Sanoit sen, minkä itse yritin turhaan tavoittaa. Siksi en yrittänyt edes kommentoida. Nyt kengät pois ja hiekkarannale Zorbaksen sävelin. Ta-dang, ta-dang, ta-dang jne.

    VastaaPoista
  43. No niin, jos jätetään henkilökohtaisuudet narikkaan... vittu, olette kivoja kirjoittelijoita - vaari ja iines, ei siitä sen enempää osaa sanoa.

    VastaaPoista
  44. Mikis, Vaari,

    Huumori ei koskaan ole loukkaavaa, vaan ihmistä rakastavaa ja ymmärtävää, hellästi irvaillen nauravaa. Tämä hellyys ja lämpö puuttui sieltä, minkä nyt luin ja tilalla oli ylimielistä "tiettyyn blogiin jonka me kaikki tiedämme" -viittaamista. Hyvin kirjoitetussa farssi-iloittelussa ei olla mielestäni pahantahtoisia yhden pienen bloggaajaihmisen kustannuksella.

    On selvää, että ulkopuolinen lukija ei näe kaikkia nyansseja eikä tunne taustoja, ja näkee siksi ehkä vain narrien hupaisan esityksen.

    Merkittävää on kuitenkin, että kaikki myöntävät tunnistaneensa minun blogini enemmän tai vähemmän, kukin ilmeisesti sen mukaan, miten paljon on asianosaisia lukenut kommenttiosastoja myöten. Mitä vähemmän on lukenut, sitä enemmän tietenkin kummastelee minua.

    Tämä kaikki jälkimaininkeineen on sekoittanut kirjoittamiseni ja kuvaamiseni kokonaan. Olen niin ojassa kuin olla ja voi enkä luota sanaani enkä kuvaani enää yhtään. Tällaisen ivailun edessä olen kyllä kuin haavanlehti tuulessa. Pahinta on se, etten uskalla luottaa enää oikein kehenkään, en näe ystävää missään enkä uskalla siksi kirjoittaa kun en tiedä, kenelle sanani osoitan.

    VastaaPoista
  45. Mikis,

    ihmiset ovat erilaisia herkkyydeltään, ja minä luulen olevani aika herkkä myös sanojen tulkitsijana. Luulen että ymmärrän myös sanattomia motiiveja herkemmin kuin tavallinen tallaaja, ja tässä olen isäni kaltainen, jolla oli äärimmäisen herkkä intuitio puoleen jos toiseenkin. Terveen kirjoissa silti olen, tavallani olen vahva ja tasapainoinen, mutta ilkeyttä kohdatessani menen tolaltani, koska se yllättää aina.

    En osaa vieläkään uskoa, että joku voisi olla minulle ilkeä, ja se tulee aina puun takaa ja lyö minut lamaan, niin vähän olen ilkeyttä elämässäni kohdannut. Voin sanoa, että olen säästynyt paljolta, minua on aina kohdeltu hyvin ja ystävällisesti, huomaavaisesti, jopa koulumaailmassa jossa ilkeää oppilasta ei tielleni osunut vaan päinvastoin, iloisia ja ihania; en ole kohdannut reaalimaailmassa siis ehkä koskaan ilkeyttä, ja siksi blogimaailman tapahtumat saavat minut vetätymään kuoreeni.

    VastaaPoista
  46. Lopuksi, jotta asia selkenisi ja voitaisiin unohtaa ja jottei kukaan suotta syyllistäisi itseään:

    Minua ei olisi koko ivailu liikauttanut kuin korkeintaan tuohon tämän päretekstin (Koskaan julkaisematon jne.) aiheuttamaan vastailoitteluirvailuun, ellei olisi sattunut yllä olevissa kommenteissa kuvattuja henkilökohtaisia tapahtumia, joihin kyseisen blogin entinen vanha väki ei ole millään tavoin vaikuttanut tai osallistunut.

    VastaaPoista
  47. Minä olin aikanani niin herkkä että mikä tahansa sana (koska tulkitsin sen seksuaalisesti) sai minut punastumaan. Ja aina kun tuuli, menin heti vinoon. ... Sitten minä päätin että riittää. Aloin puhua puuta heinää, järjestellä sanoja takaperin (oikukkaimmat panin roikkumaan puolapuille), kehitin naiii-ivin tavan kirjoittaa... Jos joku haluaa loukata minua, ajattelen että hänellä on siihen syynsä? Hänellä on varmaan paha olla.

    VastaaPoista
  48. Minun entinen mieheni kehitti itselleen punastumisfobian nuorena miehenä, kun nakkikioskin myyjätär erehtyi sanomaan hänelle purevana pakkaspäivänä, että onpas herralla punaiset posket.

    Tästä lähtien miehen beautyboxissa on nähty ruskea meikkivoidetuubi. Tapasin hänet myös joskus tupsuttelemassa maapuuteria poskiinsa.

    Että konstinsa moni löytää, minä en. Minun pitää vaan olla siinä porattavasa hermossa kiinni, jotta saan sen korjattua niin ettei enää satu vahinkoja.

    VastaaPoista
  49. Asiat, jotka 15-vanhana koki mielensyövereiden tsunameina, hymyilyttävät nyt, useimpia. (Mutta minäpä muistan ne. Ja irvistelen.) Voi voi kuinka monta "kehitysromaania" onkaan kirjoitettu - ja lisää kirjoitellaan, tietysti. Ihan älytöntä tämä elämä, kun siitä ei saa selvää, paitsi sitten, kun on myöhäistä.

    VastaaPoista
  50. Juu, ja kauhean äkkiä on ilta ja me täällä maansydämellä jokainen eriksemme katsomme parvekkeemme kaiteeseen nojaten viistossa valossa alas maan matosiin, jotka hääräävät kuka missäkin tivolin laitteessa.

    VastaaPoista
  51. Ai että! Vanhat hyvät ajat nettidraamoineen, ihanaa!!

    Ole kuitenkin ystävällinen ja jätä jatkossa minut ulos näistä linkeistäsi, varsinkin kun et ole ihan asioiden hermolla. Sopiiko?

    Kaikella ystävyydellä,

    Tiedät kyllä kuka

    VastaaPoista
  52. Tyylistä päätellen olet Komposti.

    Pysypä, ystävä hyvä, pois itse näistä draamoista, niin et tule mainituksi. Sinut ovat tunnistaneet muutkin kuin minä. Eiköhän siellä olkapäällä ole tilaa sinullekin.

    VastaaPoista