15.7.2009

Mistä on kiltit tytöt tehty?

Hetken jo luulin olleeni vulgääri, kun kirjoitin ulkonapissimisen ylistyslaulun päiväkirjani kolmannella sivulla. Naisethan, ja nimenomaan fiksut naiset, rakastavat ulkona pissimistä ja rakastelua luonnon helmassa, jolloin edes ylimääräistä voitelua ei tarvita, vaan voidaan käydä in medias res. Pari ilahduttavaa kommenttia oli tänään vielä tullut tuohon päiväkirjamerkintään.

Olen miettinyt mikä siinä on, että minua alkaa usein laiturilla maatessani haluttaa. Näin on tapahtunut useana vuonna, ja olo on välillä jopa niin tukala, että sitä on helpotettava. Onneksi laituri antaa aurinkoon päin ja voi avata reitensä länsituulen tulla kenenkään näkemättä. Laituri on seurakunnan tonttien välissä, joten pyhä toimitus tapahtuu pyhällä paikalla kirkon kupeessa kaislojen suojassa, joskus jopa papin laulun säestyksellä. Toisaalta on niin, että siunaus kirkkomaalla vie kyllä ajatukset useimmiten maallisempiin sfääreihin, ja alan vain kuunnella liturgiaa ja unohdan himoni.

Muistan, miten Eeva Kilpi kuvasi romanissaan Tamara sitä, miten nainen työnsi ruohonkorren sisäänsä ja nautti niityllä. Kuvausta pidettiin erittäin rohkeana ja joku puhui jo sensuuristakin. Minua kuvaus nauratti, sillä eihän ruohonkorrella pysty edes kutittamaan, kun se katkeaa. Toisaalta jos mies hivelisi sillä korrella naista, niin teho olisi värisyttävä. Minua ei ole koskaan sivelty höyhenellä, ja näen siitä jatkuvasti unta. - Mutta muuten siinä pyhässä toimituksessa tarvitaan siis järeämpää tavaraa, kuten vaikka aurinkovoidetuubin korkkipuoli tai mitä nyt käteen sattuu. Harmillisinta on, jos hetken koittaessa käden ulottuvilla ei ole sopivaa välinettä, ja pitää lähteä etsimään jotakin. Ihan mikä tahansa oksankarahka ei luonnollisestikaan käy.

Naiset ovat luullakseni uskomattoman kekseliäitä välineen käytössä, ja veikkaan että enemmistöllä ei ole vasiten muotoiltua kaalimatoa yöpöytänsä laatikossa. Itse olen himoinnut piirakkakaulinta ja kurkkua, banaanikin on kelpoisa ja moni keittiövälineen varsi on käynyt monen naisen makuuhuoneessa. Onnellisessa asemassa ovat tietenkin ne naiset, joilla on mahdollisuus säännölliseen saantiin, mutta kun ajattelee, että liitoissa on vaikeuksia ja sitä, että yksinäistalouksia on noin puolet kaikista talouksista, piirakkapulikoilla lie käyttöä.

Mikä siinä siis on, että kun makaa luonnossa niityllä maata tai kovaa laituria vasten, alkaa jossakin hyrrätä? Onko se yksinkertaisesti kosketus luontoon, vähävaatteisuus tai alastomuus, joka herättää alkukantaiset vietit ja vaistot, ja sitä vaan alkaa hamuta jotakin ja tahtoo vain sulautua kaikkeen kuin jokin luontokappale?

Ei ihme, että Suomi on niin onneton ja vähäväkinen maa, kansa itsemurhahakuinen ja vähäpuheinen jo lapsesta alkaen, kun vuodenkierto on mitä on, ja hetket luonnossa vain lyhyen kesän mittaiset?

(Maalaus Tamara de Lempicka)

52 kommenttia:

  1. Osoitteesta kaalimato.com voi tilata apuvälineitä. Tulee postiin eri firman paketissa huomaamattomasti.

    VastaaPoista
  2. Ja höpsis. Mielikuvituksetonta puuhaa jollain kaalimadolla. Periaatteessakaan en rikastuta erotiikkateollisuutta, koska se nimenomaan latistaa tunteita ja eroottista kokemusta.

    VastaaPoista
  3. Tässä vaiheessa tuhat miestä ilahtuu, että arvasinhan, naisetkin haluavat, etenkin ulkona, jee!

    Kuitenkin naisten, nimenomaan fiksujen naisten, jutuista saa helposti sellaisen kuvan, että tämä kaikki on vain miehistä fantasiaa, ilman totuuden häivääkään.

    Siiskö vain provosoit?

    VastaaPoista
  4. Hieno kuva, mutta miksi tytöllä on punainen nenä?

    VastaaPoista
  5. Turun dosentti soitti opiskelijatuttavalleen Tampereen lisurille jonka tiesi pitävän riparileiriä Tampereen kupeessa, Kourassa. Hänen murrosikäisen poikansa olisi hyvä päästä muitten seuraan kasvamaan orastavan miehisyyden hallinnassa.

    Pojan oli määrä mennä linja-autolla seurakunnan omistamalle leirialueelle lisurilta saamiensa ohjeitten mukaan. Linja-autovuoro olisi viimeinen ja se pysähtyisi vasta Kourassa. Leirialue olisi kaksi pysäkkiä aikaisemmin.

    Turun dosentti oli yllättynyt saadessaan hätäisen puhelun Tampereen lisurilta jo pojan lähtöpäivänä. Poika ei ollut saapunutkaan leirille. Dosentti hyppäsi v. -72 Saabiinsa ja käänsi nokan kohden leiripaikkaa.

    Vihdoin viimein poika löytyi päätepysäkiltä muutaman kilometrin päästä leiripaikasta.

    No! "Miten tässä näin kävi"? dosentti kovisteli poikaa.

    "Mulla kyllä seisoi koko ajan mutta kesti tovin ennenkuin sain sen kouraan".

    VastaaPoista
  6. Tapsa,

    ei tämä ole provoksi kirjoitettu, vaan otin mieluummin tietoisen riskin siitä, että vastauksia voi tulla nolla kapaletta, mikä olisi ollut ihan ymmärrettävää - olen itsekin arvostellut kirjoituksia, joissa lukijan kasvoille heitetään häpy. Se tunkee liian lähelle ja kuuluu jokaisen yksityisalueeseen, joten vaikutus voi kääntyä myös kirjoittajaa vastaan muunlaisen efektin sijaan.

    Aika selvää oli siis jo kirjoittaessani, ettei tämä kerää ainakaan nopeita tai vilkkaita kommentteja etenkään näin hiljaisena kesäaikana, jolloin monet tietämäni naislukijat ovat blogitauolla tai koneen ulottumattomissa.

    Naisten kommentit siis olisivat tietenkin erikoisen kaivattuja, koska miehet menevät helposti vitsilinjalle, mikä tässäkin näkyy - uskallan olettaa ja yleistää nyt hieman.

    Toisaalta tämä on vain pieni kuivansiisti päiväkirjamerkintä, vailla hehkuttelua. Liikaa korostetaan mielestäni sitä, että seksi tapahtuu aina parisuhteessa. Jotenkin ajan henki on se, että tämäkin askar hoidetaan monesti hedonistisen yksin, oltiin liitossa tai ei.

    Ja toinen asia - onko edes tilastoja siitä, kuinka moni eri syistä jää vaille pariseksiä?

    VastaaPoista
  7. Anonyymi,

    nyt kun sanot, huomaan, että Lempickan kiltin tytön nenä kiiltää tummempana.

    Nyt kun mietin, joillain tummaveriköillä on hieman punertava nenä, mm. yhdellä Niemisen Sirpalla, jolla oli myös pienet viiksikarvat nenän alla.

    Mutta punaiseen nenään on monia syitä: itku, nuha, allergia, palaminen..

    VastaaPoista
  8. Alin vitsianonyymi,

    juu ja nyt sopii kysyä, miksi miesten pyhästä toimituksesta vitsaillaan niin suuresti, ja miksi miesten toimitusta pidetään asiaankuuluvana ja sillä on useita lempinimiä, mutta naisten vastaava koetaan niin häpeälliseksi, ettei siitä taida olla missään edes yhtään kaskua.

    Yhdistelmästä piirakkapulikka ja nainen luulisi irtoavan vaikka mitä

    VastaaPoista
  9. odotellaan. . .

    niin RR saapuu paikalle tanner tömisten ja ryhtyy 'Pyhään toimitukseen'.

    Laiturin ponttoonien antamat laineet tyrskähtelevät melkein viereisen kirkon kivijalalle. Rannan lokkiparvi pyrähtää kalmiston koivikkoon silmittelemään tapahtumaa.

    Laineitten vielä vetäytyessä kohden laituria pössähtelee jo saunan kiuas untuvaisia savuhattaroita sinitaivaalle. Ehtookellot vaimenevat laineiden myötä.

    On lauantai ehtoo.

    VastaaPoista
  10. On lauantai ehtoo, ja väki vetäytynyt levolle. Aitasta kuuluu hentoinen yskäisy, kun korsi katkeaa ja ihmisen lapsi on luovuttanut elämänsä korkeimman käsiin ja erkanee hiljaa tästä maailmasta kohden korkeuksia..

    Niin siis mikä siinä on että Suomen ainoa nobelisti tuntuu nykyään, Panu Rajalastakin huolimatta, niin homeiselta että. Ja jos totta sanon, on tuntunut aina. Minä en ole saanut tuntumaa.

    RR:llä lienee nyt muuta askarta.

    VastaaPoista
  11. Omin käsin onneen vai riutuvaa odotusta?
    Siitäkö olisi puhe?

    http://www.youtube.com/watch?v=wzO1HeUnZkE&feature=related

    VastaaPoista
  12. Provona minäkin tätä pidin, enkä tohtinut heti kommentoida.Viime aikojen tapahtumien valossa sitä on pakko olla aika varovainen sanoissaan täällä.

    Hauska kuitenkin lukea, että fiksu ja valikoiva, hyvin koulutettu, feminismin sisäistänyt nainen herkistyy auringossa ja leppeässä merituulessa aina siihen pisteeseen, että leivontapulikka tulee mieleen.

    Itselleni juuri meren rannikot, ne laakeat kalliot kuumana kesäpäivänä sekä kaislojen armeliaasti kätkemät laiturit plus veneiden etukannet ovat paikkoja, joihin en suostu menemään koskaan yksin. Miksi suotta kiusata itseään?

    Outo juttu muuten, etteivät järvet, suuretkaan, herätä sellaista alkukantaista himontyrkkyä kuin meri. Saatan purjehtia Saimaalla nuorten naisten naturistirannan ohi lähietäisyydeltä niin, ettei naturisteille koidu minkäänlaista riskiä joutua kuolemaakin pahemman kohtalon uhriksi. Mutta kun mummokerho vilkuttelee Yyterin tai Kalajoen hiekoilla on pakko ottaa itsestään kiinni ja mennä isonmaston taakse piiloon. Kokonaisen marttakerhon hoitaminen tässä iässä ei sentään enää tule kyseeseen.

    Iines ihmetteli, miksi ei naisten pulikkaleikeistä puhuta. Vastaan: se on poliittisesti E-R-I-T-T-Ä-I-N epäkorrektia. Jos julkisesti tunnustettaisi naisten käyttävän pulikkaa se merkitsisi sitä, että naiset ovat pulikoiden uhreja siitä huolimatta, että he pitelevät pulikkaa omin käsin. Tämä taas sotkisi perusteellisesti koko uhriutumis- ja voimautumiskuvion, jota alan toimijat ovat tarmokkaasti parikymmentä vuotta kaikista tuuteista toitottaneet. On kaikille parasta, että vain himojensa ohjaamat, roistomaiset miehet syyllistyvät naisen alistamiseen penetroimalla (tai mikä se oikea termi nyt olikaan). Pulikoita ei sen sijaan ole lainkaan olemassa. Ei myöskään firmoja, jotka myyvät pulikoita, vielä vähemmän naisia, jotka moisia kapineita tarvitsevat.

    Ugh, olen puhunut.

    VastaaPoista
  13. Tuo anonyymin vinkkaama Carolan esitys on kyllä huippu! Pitkästä aikaa kuuntelin linkkivihjeen laulun loppuun, vaikka mokkulayhteyteni pätkikin.

    Ja miten hyvin se sopiikaan aiheeseen.

    VastaaPoista
  14. Vaari,

    en kirjoita koskaan pelkkää provoa, mutta provoavia lauseita voi jutuissa olla. Tässä ei ole. Pikkuisen muuten hassua, että tällaista naisen kirjoittamaa juttua pidetään provona.

    Vaari, ymmärrän hyvin ettet tahdo kokonaista marttakerhoa hoidella. Siinä saattaisi laine laulaa niin tulisesti, että heikompia hirvittää. Nuorempien kanssa pääsee ilman muuta vähemmällä ja voi vähän esittää urostakin. Martta-mummolle et esitä, vaan se on suoraa näyttöä, ja on ymmärrettävää, että vaareja se pelottaa. Tämä siis yleisellä tasolla, vaarukka, ei mitenkään sinulle, jonka charmin suurin ihailija varmaan olen.

    Taitaa olla totta tuo, että pulikkafirmoja ei ole edes olemassa, kun lähetyksetkin ylimmän kommentoijan mukaan tapahtuvat eri nimellä. Mitähän nimiä ne käyttävät?

    VastaaPoista
  15. Äsken radiosta tullut Anneli Saariston 'Kuuma maa' hakkaa kyllä kirkkaasti aiemmin lähettämäni Carola -linkin.

    Voin helposti kuvitelle sinun hyräilevän tuota laulua siellä laiturin 'nokassa'.

    Tanakan rotevasti antautuvaa intohimoa!

    Kokeile vaikka.

    VastaaPoista
  16. Kysyit lähettäjännimiä. Mehu&Meisseli. Pieni suklaapuoti.

    VastaaPoista
  17. Anonyymi,

    tuo kuvaamasi taitaa olla tantraseksiä? Tätä Saariston kipaletta en tunne, eikä sitä näyttänyt olevan You Tubessakaan.

    Carolan esityksessä on lumoa ja salaperäisyyttä, jota mielestäni hyvässä seksissäkin on ehkä enemmän kuin ähinää ja puhinaa.

    Jos yleensä ajatellaan kiimaa, kiimassaoloa, niin eihän siinä voimaa tai jyskettä tarvita, kun jo tulee. Yhdyntä on oikeasti yliarvostettu tapahtuma. Aidoimmillan koko hässäkkä on kolmessa minuutissa ohi, jos kiima on päässyt siis kunnolla päälle, ja tuosta kolmesta minuutista vain murto-osa kuluu orgasmiin. Nykyään kun tunteet on julistettu kuolleiksi, kuluu lämmittelyyn tuhottomasti aikaa.

    VastaaPoista
  18. Poimija,

    voisin kuvitella, että tuommoisia ne erinimiset lähettäjät olisivat. Mutta, eivätköhän ne oikeasti ole jotain englannin kielen ja suomen kielen sekasikiömongerrusta, Mellunkylän Energy jne.

    VastaaPoista
  19. Hohhoijaa.

    Eikös meillä nyt (taas kerran) olekaan muuta keskusteltavaa tänään. Aina tätä samaa nautinnon kanssa ähellystä. Just bored of that (? - hmm - olinkohan nyt aivan rehellinen).

    Ruvetaan mieluummin lukemaan Raamattua. - - Joka tosin sekin on Vanhan Testamentin osalta täynnä kovaa pornoa ja väkivaltaa. Uudessa T:ssa sen sijaan ollaan häveliäämpiä.

    Olen monesti ihmetellyt, miksi Jeesus oli niin antiseksuaalinen (tai ainakin sellaiseksi kuvattu) samalla, kun hän kuitenkin oli hämmästyttävän naismyönteinen verrattuna juutalaiseen patriarkaalisuuteen.

    Oliko Jesse homppeli, joka piti 12 miehen haaremia? Mitä nyt aina välillä kävi Magdalan Marian kanssa herättelemässä kuolleita...

    PS.
    Mitä Iineksen (ja naisten yleensä) 'pulikointiin' tulee, niin kyseessä ei liene kovin uusi paljastus.

    van Vaari wanhan liiton kohteliaana herrasmiehenä ei halua puhua asiasta mitään - ääneen...

    Oman Lihansa Kurittajien yhteisöön kuuluvana en minäkään viitsi kommentoida tätä Iineksen autoeroottista luontoretkeä sen enempää, mutta syyni eivät ole häveliäisyydessä vaan siinä, että pidän aihetta - kuten edellä valehtelin silmät päästäni - miltei tylsänä.

    VastaaPoista
  20. Tylsäpä tylsä, Rauno,

    siinä olen samaa mieltä. Mikäs sen ikävämpää ja yliarvostetumpaa kuin yleensä seksi ja alapäiden yhteenlyöminen. Minustakin Raamatun lukeminen on paljon kiinnostavampaa, siis ihan asiallisella sävyllä ilmaistuna. Seksin osaa idioottikin, mutta teologiseen tai uskontotieteelliseen pohdintaan ei jokamies pystykään. Ja jos valita pitäisi, että hyväkroppainen pyykkilautavatsainen mies vai teologi, niin taitaisin olla kiinnostuneempi teologian tohtorista. Häntä voisin palvoa ja langeta hänen jalkainsa juureen.

    VastaaPoista
  21. Kuusikymppinen opettaja nuttura päässä, jalat levällään laiturinnokassa aurinkovoidepullon kanssa masturboimassa, kirkonkellojen soidessa taustalla. Ei pahalla, mutten tiedä olisiko näky ällöttävä vaiko vain hupaisa.

    Nyt äkkiä paikalliseen baariin, lyhyttä hametta päälle, sipaisu hajuvettä korvan taakse ja kesämiestä iskemään! Siitä puhe mistä puute! ;))

    VastaaPoista
  22. Iines kirjoitti:

    'Häntä voisin palvoa ja langeta hänen jalkainsa juureen.'

    ***
    Siteeraan John Fogertyn kappaletta Get down woman (asiayhteys ei välttämättä ole selkein mahdollinen - kunhan nyt leikin sanoilla).

    Well, get down woman, before I have to go.
    Well, get down woman, before I have to go.
    You know, ya hurt me with your bad mouth,
    An I just dont wanna know.

    Well, slow down, baby, and gimme a little time.
    Well, slow down, baby, and gimme a little time.
    If you want me hangin round,
    Gotta give me some peace of mind.

    Oh, get down boy.

    Well, get back, woman, before you bring it down.
    Well, now, get back, baby, before you bring it down.
    Or you can tell it to the wall,
    Without me hangin around.

    VastaaPoista
  23. "Anonyymi", kivat hymiöt sinulla ja varmaan pyhä tarkoitus!

    Rauno, koetin löytää tuon esityksen You Tubesta, mutta ei onnannut. Tiedän kuitenkin kipaleen.

    VastaaPoista
  24. Iines

    Kyllä Get down Woman löytyy youtubesta. Se on CCR:n ensimmäiseltä LP:ltä - nauhoitettu helmikuussa -68. Harvinainen sikäli, että siinä John Fogerty soittaa ja laulaa jotakuinkin silkkaa bluesia.

    http://www.youtube.com/watch?v=Tty0mGdp9fY

    (Kuvassa Tom Fogerty etualalla ja John Fogerty toinen oikealta).

    VastaaPoista
  25. http://www.youtube.com/watch?v=Tty0mGdp9fY

    Siis juuri löysin tämän, jonka kopioin muistiin ja meinasin liittää tähän - kun luin linkkisi - näyttää olevan sama.

    VastaaPoista
  26. Äänitysteknisesti keskinkertaisesta studiostakin (joka oli tehty lähinnä jazzia eikä rockia varten) johtuen CCR:n vielä hieman amatöörimäisellä (mutta persoonallisella) eka LP:llä 22-vuotias John Fogerty kertoo meille tässä laulussaan, mikä hän oikein on miehiään antaen myös fiktiivisen kuvauksen siitä, millaisista oloista hän on kotoisin.

    Fogertyjen (5 veljestä) äiti oli opettaja, isä viinaan menevä kirjanpitäjä (office clerk), joka jätti perheensä Johnin ollessa 8-vuotias.

    Tästä laulusta saamme ikäänkuin ensimmäisen vihjeen siitä, mitä lähitulevaisuudessa tuleman piti. - - John Fogerty sävelsi (ja sovitti erinomaisesti tiettyjä klassikkoja) perinteisemmän amerikkalaisen rockin katalogin uusiksi vain vajaassa kolmessa vuodessa (6 LP:tä).

    http://www.youtube.com/watch?v=xK4oju6w0G0&feature=related

    The Working Man

    Well, I was born on a Sunday; On Thursday I had me a job.
    I was born on a Sunday; By Thursday I was workin' out on the job.
    I ain't never had no day off since I learned right from wrong.

    Mama said I was bad, I did something to her head.
    Mama said I was bad, I did something to her head.
    And poppa threw me out, ooh, said, "I gotta earn my own way."

    CHORUS:
    I ain't never been in trouble;
    I ain't got the time.
    I don't mess around with magic, child.
    What I got is mine.

    Whatever you say, Lord, well, that's what I'm gonna do.
    Whatever you say, well, that's what I'm gonna do.
    'Cause I'm the Working Man, Lord, and I do the job for you.

    CHORUS:
    Every Friday, well, that's when I get paid.
    Don't take me on Friday, Lord, 'cause that's when I get paid.
    Let me die on Saturday night, ooh, before Sunday gets my head.

    VastaaPoista
  27. javascript:void(eddy.showsong('albumpara851',6097))

    http://fi.equaldreams.com/turunthtituotantooyfifty-fiftyrecords/artist.html?artist=11718

    Kuumaa maata voi hitusen kuunnella tuosta.

    VastaaPoista
  28. Jahas, kiitos vaan linkistä ja laulun sanoista!

    Pitäisiköhän ruveta oikein CCR-faniksi?

    VastaaPoista
  29. Iines: "juu ja nyt sopii kysyä, miksi miesten pyhästä toimituksesta vitsaillaan niin suuresti, ja miksi miesten toimitusta pidetään asiaankuuluvana ja sillä on useita lempinimiä, mutta naisten vastaava koetaan niin häpeälliseksi, ettei siitä taida olla missään edes yhtään kaskua."

    No jaa. Toisaalta, naista ei haukuta runkkariksi - runkkarihan on siis mies, joka ei saa naista eli siksi epäkelpo yksilö. Naista saavien miesten ei tarvitse runkata. Vain ne runkkaavat, jotka eivät naista saa. Samoin, jos mies suhteessa harrastelee keskenänsä, on se huolestuttavaa usein puolisonkin mielestä, joka kokee, ettei hän miehelleen riitä.

    Miehen oma kiva on siis jotenkin laskettavissa yhteisseksin korvikkeeksi, noin yleisessä ymmärryksessä. Ei sekään kovin kivaa liene.

    Ja vaikka lelut ehkä vievätkin erotiikan mystiikkaa, mietipä miestä, joka tilaa itselleen tekopimpsan ja naista, joka tilaa pekopeeniksen - kumpaa pidetään nolona ja säälittävänä?

    VastaaPoista
  30. Tämä runkkariteema kyllä kävi minunkin mielessäni, sillä totta on, että runkkari on luuseri. Toisaalta sitten on myös niin, että kaikki miehet vetävät käteen, myös alfauroot, joten olisiko niin, että sooloseksi miehillä alkaa pikkuhiljaa olla ok?

    Runkkari-nimitys tietenkin istuu kauan kielessämme häpeällisenä nimikkeenä.

    Ja sekin on totta, että naisten itsetyydytys on hyväksytympää kuin miesten, ja ehkä merkki seksuaalisesta kyvykkyydestä orgasmiin? Onhan nimittäin monia naisia, jotka kykenevät vain kädellä autettuun orgasmiin jopa yhdynnässä.

    VastaaPoista
  31. No niin. Tässähän aletaan päästä asiaan, joka alkoi laiturin nokasta, harhaili pitkään bloggaamisen filosofiassa ja palautui Arawnin kommentissa alkuperäisaiheeseen. Oho-tulipa pitkä ja hankala lause!

    Arawn sanoi sen, jonka olisin itsekin halunnut sanoa, mutta en vain saanut itsestäni irti. Runkkareita tosiaan halveksutaan ja se on yleinen haukkumasana. Mutta naispuolisia pulikoitsijoita ei haukuta, ei moitita, päinvastoin. Feminismin valtavirrassa katsotaan ansioksi, jos nainen pääsee perille ilman miestä, omin keinoin.

    Pikku jakkaran kanssa navettaan vaeltava yksinäismies on varsinainen hylkiö, jonka päälle syljetään, mutta nainen ja leveäkielinen koira on aihe, josta ei puhuta halaistua sanaa.

    Olikin ilahduttavaa, että Iines avasi keskustelun aurnkorasvatuubin käytöstä kirkonmenojen aikaan. Aiheesta olisi mielenkiintoista lukea naisten kommentteja.

    Jaa, Arawn: monet kiitokset Kiina-kokemuksistasi. Suunnittelen itsekin matkaa sinne ja tuo info oli hyvin hyödyllistä.

    Jotain vanhempaa pärettä kommentoi täällä Liisa Latu (?) vai oliko nimi Lumi?
    Joka tapauksessa hän kommentoi riemastuttavasti naisten kirjoittamaa eroottista teksti'. Näinkin:
    Tässä se tuli! Tätä se on! Heli Slunga kertoi, mistä kana pissaa. Naiset ovat naisia ja ehdottomasti subjekteja. Naiset tulevat ja ottavat miehen, naiset tarvitsevat miehen karkeaa painoa ja ihanaa samettiterskaa ja kovaa kalua. Ja sitten joku uros kehtaa laittaa lapun luukulle ja pitää mennä kotiin ja kasvattaa hampaat pilluun. No ei tarvitse kuin tässä erinomaisessa runossa, sillä tuore miehenliha on uusiutuva luonnonvara!

    VastaaPoista
  32. Juu, oikea nimi oli siis Leena Lumi. Mielenkiintoisesti kirjoittava ihminen. Suosittelen.

    ”Kunnanlääkäri määrää avioeromasennukseen Viagraa, mutta mistä vanha ja varaton mies saisi uuden vitun. Tapa jolla pohjoisessa hoidetaan asiat, ja toinen, köysi ja kuusi.”

    VastaaPoista
  33. Vaari, jos totta sanon, tuo oli keksittyä tuo aurinkorasvatuubin käyttö. Purkkini on nimittäin leveä ja likainenkin, se kun on koko kesän laiturin kaiteella, jonne lokit ja tiirat kakkivatkin. Useimmat naiset tietääkseni tyytyvät omaan käteen, kuten miehetkin, ei mihinkään karahkaan.

    Tuosta feministien omin käsin onneen -teemasta uskallan olla hieman eri mieltä. Eivät feministit kai kannusta tällaiseen omin käsin -touhuun, vaan ainoastaan siihen, että naisella on samat vapaudet seksissä kuin miehillä. Siis ennen kaikkea oikeus orgasmiin ja oikeus päättää omasta kehostaan, ja tietenkin mieluiten miehen (naisen, jos lesbo) kanssa.

    Aivan, Leena Lumi täällä hiljakkoin kommentoi luonnossa rakastelua ja ulos pissimistä.

    VastaaPoista
  34. No juu, en minä siihen purkkiin uskonutkaan.

    Kirjastossa sattui silmiini Anna Kontulan pikku kirja "Tästä äiti varoitti." Otin ja luin sen yhdeltä istumalta. Oletko, Iines sattunut lukemaan?

    AK on feministin tytär ja tuntee hyvin tarkasti valta- ja sivuvirrat naisliikkeessä. Tutkijakin vielä.

    Kuvailtuaan valtavirran esittämät vaatimukset miehille seksiä suoritettaessa Kontula äkisti huudahtaa:
    "Joskus, kun kaikin puolin mukavan miehen ujo elin liukuu kainosti sisääni, haluaisin huutaa: lakkaa välittämästä minun tunteistani ja nussi kunnolla! Edes kerran."

    Mitäpä arvelevat arvon naiset tällaisesta repliikistä?

    Olen kuullut aika monen, mielestäni fiksun naisen sanovan, että heitä suorastaan ällöttää, kun kaveri lempimisen lomassa koko ajan kysyy, tuntuuko hyvältä tai mitä minun nyt pitäisi tehdä että sinä saisit jne.

    Tämä kaikki on peräisin samalta sylttytehtaalta. Kontula kirjoittaa: " Toisen aallon feminismissä syntyi feministisesti korrekti, tasa-arvoon ja naisen nautintoon perustuva heteroseksi. Ihanteelliseksi rakastajaksi nousi hellä, sensitiivinen, naisen rytmiä ja nautintoa palvova mies (naiselta vastaavaa epäitsekkyyttä ei odoteta).

    Ilmeisesti näistä aineksista on syntynyt tämä lukemattomien miesten tuntema "lahna-ilmiö", joka merkitsee sitä, että mies saa sängyssä hoidella aivan kaiken. Siinä voi käydä niinkin, että veto loppuu kesken ja täytyy auttaa itsensä omin käsin onneen. Ja taas tulee sanomista.

    VastaaPoista
  35. Minusta tuota Kontulan lausetta on pinnallista tulkita niin, että miehen pitäisi lakata ajattelemasta naisen tunteita, koska tuossahan naisen tunne nimenomaan on reippaan, iloisen ja rajun seksin kannalla, ei hissuttelun. Ei voi sanoa, että naisen tunteet merkitsevät hissuttelua ja kuuntelu nössöttämistä. Silloin nimenomaan ei kuunnella, eikä ymmärretä, jos ei seksissä tiedä, millaista se voi olla, kun siihen osallistutaan oikein urheiluhengessä.

    Vika on siinä jo naisessakin, jos ei osaa sanoa, että pitää kunnon panosta, vaan heittäytyy taas vaan passiiviseksi toivojaksi, että kyllä se mies varmaan tajuaa ajatukset, kun lehdissä vähän kirjoittelee ja kritisoi romantiikkaa. Ei minulle ainakaan tulisi mieleen moittia miehiä hissuttelusta ja ylikohteliaisuudesta, kun pyytämällä olen aina saanut riittävän reipasta painia. Nykymiehet ovat ihania siinä kuinka naiset huomioidaan, eikä siinä tarvita mitään machoilua, kun kahden välisestä sopimuksesta naidaan. Eikä se jää siihen, että itse vain huokailisin, että voitko olla nyt hellä ja voitko olla nyt raju, vaan kysyn itseksi, että miten sinä haluat. Siinä on teille toisenlaista feminismiä.

    VastaaPoista
  36. itseksi =: itsekin

    (hyvä uussana sooloseksille kylläkin)

    VastaaPoista
  37. En ole vielä saanut tätä Kontulan uutta kirjaa luettavakseni, mutta paljonhan tuosta ohuesta läpyskästä on kirjoitettu lehdissä ja mm. Ihmissuhteet- ja eri feministiblogeissa, joten taidan tietää, mikä on Kontulan ydin.

    Käsitykseni mukaan käsite radikaalifeministi on kirjassa nähty hieman kapeasti - nimittäin mikäli oikein olen ymmärtänyt, niin Kontula puhuu näistä toisen aallon feministeistä mm. perinteisen lähetyssaarnaajaseksin kannattajana, jossa tosin naisen tunnot ovat aktin lähtökohta. Että onko se muka näin - hieman epäilyttää. Uskoisin, että feministeillä on laajempi repertuaari kuin Kontula olettaa. Mutta tuosta feministien "naisen hellyys ja herkkyys on a ja o" kyseenalaistamisesta olen jetsulleen sama mieltä. Kunnon meininkiä eikä aina mitään kyselyjä, ainakin joskus.

    Muutenkin samaistun voimakkaammin tuohon feministin tyttären rooliin, joka tahtoo antautua miehelle mutta silti haluaa olla vakavasti otettava tasa-arvoinen kumppani korkokengissään.

    VastaaPoista
  38. Annikki:
    En toki ole niin pinnallinen, ettenkö ottaisi huomioon naisen tunteita. Käsitin Kontulan kirjan niin, että hän(kin) on huomannut, kuinka ainakin yksi miessukupolvi on eräällä tavalla salvettu ultrafeminismin asein. Seksistä on tehty niin vaikea ja monimutkainen juttu, että nuoret miehet ovat hämillään eivätkä uskalla toteuttaa miehuuttaan. Nyt tuo miesten "neitiytyminen" alkaa sitten harmittaa Kontulan tapaisia kirjoittajia. Huomautan vielä, että käytän neitiytymis-sanaa sukupuolten ulkopuolisena terminä.

    Annikki on huomannut saman kuin Kontulakin. Naisilla olisi mahdollisuus esittää toivomuksia, mutta heidät on ehdollistettu odottamaan passiivisina nautintoa, jonka hyvin koulutettu koiras antaa.

    Iinekselle huomautan, että mielestäni antautuminen ja korkokengät eivät mitenkään ole tasa-arvon vastakohta. Ei tasa-arv ole siitä kiinni, kumpi on päällä tai alla sängyssä. Jos siinä kummallekin tekee hyvää, ollaan lähellä seksuaalista tasa-arvoa. Ja sängystä noustua katsotaan taas uudestaan, kuinka arjessa tasa-arvo toteutuu.

    Tämän päivän maakuntalehdessä nuori nainen valitti sitä, että herrasmiehet ovat kokonaan kadonneet. Hänen pyörästään oli ketju pudonnut rattaalta, eikä yksikään mies tullut auttamaan, vaikka hän ei saanut ketjua takaisin. Kaikki kävelivät vain ohi.

    Ymmärrän täysin ohikävelijöitä. Kerran näin noin kolmikymppisen naisen ahertavan hiki tukassa pyöränsä lukon kimpussa, joka ei ollut auetakseen. Tarjouduin auttamaan, jolloin hän loihe lausumaan: vittu tässä mitään apumiehiä kaivata.

    Vastaavia kokemuksia on ollut muitakin, koska minulle on lapsesta saakka opetettu, että avuliaisuus on hyve. Olen tarjonnut monesti apua, mutta sitä ei huolittu. Nuo naiset selvästi uskoivat, että minulla on mielessä jotain muuta kuin auttaminen. Poikkeuksena oli se, kun kerran vedin nelivetokärrylläni talvella ojaan ajaneen naisen autoineen taas tielle. Hän kiitti kauniisti ja hymyili ystävällisesti.

    Mielestäni en ole potentiaalisen raiskaajan näköinen. Olen jo niin vanhakin, että kolmikymppinen nainen löisi minut halutessaan katuun. Minun on pääteltävä tästä, että vaikuttimiani epäillään yksinomaan siksi, että satun olemaan mies.

    Nythän ollaan jo siinä pisteessä, että vilkaisu naisen sääriin tai rintoihin koetaan rikolliseksi lähentelyksi, josta helposti syntyy poliisiasia.

    Totta kai on hyvä, ettei naisten tarvitse kuulla hävyttömyyksiä eikä altistua ahdistelulle, mutta kun tämäkin touhu otetaan kuolemanvakavasti päästään yhteiskuntaan, jossa kukaan ei kohta uskalla katsoa toista silmiin.

    VastaaPoista
  39. Vaari, minua kismittää hieman, että ilmaiset Annikin ja Kontulan havainneen jotakin, jota minä en sitten olisi havainnut.

    Tätä älköön nyt käsitettäkö väärin, sillä minä arvostan kumpaakin naista, eritoten Annikkia ja hänen oivalluksiaan. Mutta siis kyse ei ole mielestäni havaitsemisesta, vaan mielipiteestä, johon molemmat yhtyvät.

    Yhtä hyvin voi nimittäin havaita, että naiset ratsastavat punaiset kutrit leiskuen miehen päällä huutaen estottomasti nautinnosta. Ihmettelenkin, että Kontula ei puhu tällaisesta naisesta mitään, sillä heitäkin on, eikä välttämättä enää vähemmistönä, jos kuuntelee naisten juttuja ja puhuu heidän kanssaan. Mistä kummasta hän on kaivanut nuo minun nuoruuttani edeltäneen ajan estoiset ja ehdollistetut naiset noin edustavaksi ryhmäksi?

    Tuokin minua vähän kismittää, että pidät, Vaarukka, minua melkoisen kilttinä ja kokemattomana, vähän naivina tätinä lappusilmäisen Maalaisen tapaan.

    Vaari - kaikki naiset eivät levittele haarapalojaan ja märkiä pikkuhousujaan julkisesti, vaikka heillä olisi ollut runsaastikin rakastajia ja mehukkaita eroottisia tapahtumia takanaan.

    En siis ajattele niin, että korkokengät ja antautuminen on vastakohta tasa-arvolle, vaan halusin kiinnittää huomiota ehkä siihen, että meitä korkokenkähutsuja kohdellaan eri tavoin kuin matalakantaleidejä. Ei tietenkään aina ja kaikkialla, mutta tietynlainen sovinistinen asenne kohdistuu varsin usein naiseen, etenkin jos hänellä on melko huikeat korot.

    Luin juuri Tuula-Liina Saarikosken Irmaa, jossa kerrottiin, miten korkokenkäiseen naisryhmään suhtauduttiin Venäjällä mitätöiden ja naureskellen, vaikka he olivat puhtaalla työmatkalla, ja odottivat asiallisia palavereja venäläisten miesjohtajien kanssa. heidän kysymyksiinsä ei vastattu, eikä asioista tahtonut tulla mitään. Jotakin tällaista tarkoitin sillä, että korkokengät saattavat olla este tasa-arvoiselle kohtelulle.

    Vaari, monet vanhemmat – peiliin katsomatta – miehet ovat kuin iilimatoja nuorempien naisten perässä baareissa ja terasseilla. Naiset ovat saaneet yksinkertaisesti tarpeekseen näistä papparaisista, ja näkevät siksi jokaisessa yli viidenkympin olevassa miehessä potentiaalin lipojan. Kuuntelepas vähän naisten juttuja! Poikkeuksia tietysti on, mutta jo omassa nuoruudessani muistan, miten inhottaviksi koimme vanhempien miesten iskuyritykset ja juoksimme jopa pakoon lipevimpiä lähentelijöitä. Tämä on tietysti valitettavaakin tavallaan, mutta noin se summittain kai menee.

    VastaaPoista
  40. Vielä kaksi asiaa piti mainita, kun puhut Vaari siitä, miten naiset ovat Kontulan mukaan ehdiollistettuja odottamaan miehen toimintaa.

    1. Psykolgi Dunderfelt, josta kirjoitin alkukesästä päreenkin, on sitä mieltä, että nainen syntyjään haluaa antautua miehen alle, avautua kuin kukka miehen penetroida hänet. Minua himottaa tämä lausekin kun kirjoitan sen! Olen samaa mieltä melko pitkälle. Tämä ei sulje pois naisen aktiivisuutta lemmenleikeissä, sillä rakastava nainen haluaa helliä miestään kaikin tavoin kaikkialta. Mutta H-hetki voisi olla tuo kukaksi avautuminen ja täydellinen mahdollisuus saada antautua miehen valtaan, miehen alle, kokonaan ja estoitta.

    2. Tämä Kontulan uusi naismalli siitä, että naisen tulee ehdollistua toimijaksi, sisältää yllättäen taantuman, vaaran.

    Nimittäin olen kauhulla katsellut pornovideoita, joissa kaikissa nykyään seisoo tai makaa lahnamies hievahtamatta, ja nainen häärää hänen edessään polvillaan mulkku suussa silmät muljahdellen, minuutista toiseen. Mies ei tee mitään, painaa korkeintaan kädellään naisen päätä syvemälle mulkkunsa ympärille välittämättä naisen oksennusrefleksistä.

    Jos naista patistetaan toimijaksi, se tarkoittaa käytännössä sitä, että hän hoitaa entistä enemmän miehen tyyväisyyden hikoillen ja kakoen, sillä ei mulkku suussa mikään nautinto naiselle ole, vaan palvelus. Samalla naisen halua antautua kärsii, kun naisesta tehdään ottajaa.

    Korostan, että rakkaudesta tehty imu ei ole työtä, jos naista saa vaisto viedä hiljaa ja hellästi, ei aktiivisesti rynkyttäen, kuin kone tehtaassa.

    VastaaPoista
  41. Hmmm... taidamme jälleen kerran puhua toistemme ohi. Huomaan, ettei keskustelumme näistä aiheista ole kovin hedelmällistä. Johtunee varmaan osittain siitä, että en ole vuosiin käynyt suomalaisissa baareissa ja terasseillakin hyvin harvoin. En todellakaan tiedä, mitä niissä nykyisin tapahtuu.

    Pubeissa sen sijaan olen istunut Englannissa useinkin, eikä siellä kukaan ole juossut minua karkuun. Pikemminkin päin vastoin. Myöskään Berliinin kapakoissa ei äskettäinen ilmestymiseni aiheuttanut huomattavampaa pakokauhua nuoremman naispuolisen asiakaskunnan keskuudessa. Itse asiassa kanssani tultiin juttelemaan, koska kuulemma saksankieleni on "hauskan vanhanaikaista". No totta hitossa, kun käytin koulussa äitini vanhoja oppikirjoja. Äiti puolestaan kävi koulua jo ennen Hitleriä.

    Mutta se siitä. Tänään olen joka tapauksessa pessyt matot painepesurilla. Mainio vehje tähän tarkoitukseen. Nyt matot kuivuvat navakassa tuulessa tuolla alapihalla. Yksi valkoinen matto näyttää ihan merimerkiltä.

    Naapurin mies kävi esittelemässä pojanpoikaansa, punatukkaista nappulaan, joka osaa jo sanoa että "pappa". Nyt he näkyvät varustautuvan ongelle päätellen siitä, että nappulalla on pelastusliivit päällä ja pappa kaivaa matoja. Molemmat ovat kovasti tohkeissaan. Isoäiti näkyy kiskovan olutta talon päädyssä, minne paistaa aurinko. Miniä juo punkkua kuten yleensäkin.

    Omat lapsenlapseni asuvat kaukana, kuten olen tainnut kertoakin. Tänäänkin vaihdoin heidän kanssaan monta tekstiviestiä.

    Päivän kallistuessa iltaan voin vain todeta, että kaikki on oikein ja hyvin. Minulta ei juuri tällä hetkellä puutu mitään.

    VastaaPoista
  42. Vaari,

    oli mukava kun kerroit miten vietät iltaasi. Sitä oli hyvä lukea. Onnellinen sinä, jolla on lapsenlapsia. Minäkin tahtoisin sitten aikanaan, mutta kun on vain yksi lapsi, heitä ei taida monta tulla, mutta tulisipa edes yksi. Sitä vain suren, etten saa lukea hänelle iltasatuja enkä esittää itse keksittyjä pikkunäytelmiä. Jaa mutta. Voinhan minä tehdä pantomiimejä!

    Minulla on lasissa kuivaa valkoviiniä, ja istun puutarhassa krassien ja sormustinkukkien välissä, ilta-auringossa. Meri tuoksuu nenään, ja tuuli sihisee hiljaa pihlajissa. Huomenna on sunnuntai, ja se tuntuu täällä pyhältä. Kirkonkellot soivat ainakin kolmasti, neljästi tai viidesti jos on jonkun kyläläisen hautaus siunattuun maahan. Siunattu maa? Mielenkiintoinen käsite.

    VastaaPoista
  43. Kun olin pikkuinen vielä, meillä kotona vieraili usein äitini sukulaistäti, joka oli kuuromykkä. Hän puhui vain käsillään, silmillään ja ilmeillään, mutta miten! Kesti kauan, ennenkuin veljeni kanssa tajusimme, että herranen aika, tätihän ei kuule mitään eikä puhu mitään. Emme olisi ehkä itse huomanneet koko asiaa, ellei siitä olisi erikseen mainittu.

    Tuo Eine-täti oli suosikkisukulaisemme, eikä yksistään hyvien tuliaisten takia. Tuntui siltä, että hän oli ainoa aikuinen, joka jaksoi kuunnella meidän pienten tärkeitä juttuja. Aivan: hän luki hyvin huulilta ja nyökkäsi tai puisti päätään oikeissa kohdissa. Lopuksi hän aina avasi käsilaukkunsa, otti sieltä palan suklaata, vilkaisi ympärilleen, pani sormensa pystyyn suun eteen ja jakoi herkut. Me kuulimme selvästi, että hän sanoi "hyssss" vaikka itse asiassa ei päästänyt ääntäkään.

    Joten jos ja kun sinulle lastenlapsi(a) tulee, pärjäät takuulla, vaikka et ilmeisesti pysty pitkiin pajatuksiin. Sitä paitsi lapset arvostavat aikuisia, jotka puhuvat vähän, mutta rakastavat paljon.

    VastaaPoista
  44. Pitkiin pajatuksiin en tosiaan pysty, sillä ääni ei kestä katkeilematta, vaan puhe lukkiutuu ihan kuin jokin tekninen vempain jumiutuisi. Pitää odottaa että se jumitila laukeaa, ja sitten taas, eli tätä rataa.

    No onneksi ajatustoiminta on ennallaan ja läppäri laulaa, jos tahdon ilmaista itseäni pidemmälti.

    Eniten harmittaa se, että jää sivuun toisten keskusteluista, kun ei voi olettaa, että toiset jaksavat olla hiljaa ja odottaa minua. On monia tilanteita, joissa jätän sanomatta, vaikka minulla olisi asiaa.

    VastaaPoista
  45. No voi kurja, minä kun luulin olleeni eri mieltä Kontulan kanssa ja enemmän samaa mieltä Iineksen kanssa. Vaikka mitä suotta, kun en ole ko. kirjaa lukenut, eikä sen suuremmin kiinnostakaan. Silloin on parempi pitää mölyt mahassaan.

    Kunpahan vain ärsytti tuo vihjailtu ajatuskuvio, että ensin naiset (tai siis feministit) valittamalla pakottavat miehet neitimäisiksi (=huomioon ottava, keskusteleva mies) ja sitten sen jälkeen valittavat, kun ko. mies ei muka kiihota ja taas on menty naisten mielivaltaisissa päähänpistoissa niin pitkälle, ettei homma enää toimi. Nykyajan miehet on ihania, silloin kun ovat, ja minua henkilökohtaisesti vituttaa aivan eri asiat seksissä ja miehissä kuin Kontulaa. Samoin kaikkia tuntemiani naisia. Voihan tietysti olla, että minun lähipiiri on jotenkin kummallinen otos kansasta, ja todellisuudessa suurin osa miehistä onkin munansa menettäneitä neitejä, eivätkä naiset enää osaa antautua seksille kiitos feministien. En vain usko.

    VastaaPoista
  46. Minua on viime aikoina epäröityttänyt siis nimenomaan tuo Kontula-tyylinen ajatus, että naisten tulee olla toimijoita.

    Tällaisen ajatuskuvion korostaminen johtaa vain siihen, että lahnan rooli vaihtuu miehelle.

    Jo ilmaisu "hoito" kertoo omaa kieltään siitä, että mies tahtoo lahota passiivisena lahnana ja nainen tekee työn ja tavallaan runkkaa miehen sfääreihin, joko suullaan, kädellään tai pillullaan.

    Minä väitän tällaista toimintaa naisella runkkaamiseksi ja ihmettelen, miten Kontula, nainen, ei näe tätä.

    Naisella on luontainen halu laueta miehen lävistämänä, antautuen, ja tätä linjaa on viime aikoina korostettu mm. psykologiassa. Jos naista vaaditaan päällepäsmäriksi, naisesta tulee suorittajaväline, jolla runkataan miehelle orgasmi.

    VastaaPoista
  47. Nyt minua kyll� hieman punastuttaa. Onnekseni asia ei kosketa minua henkil�kohtaisti, sill� mieheni on "vanhanaikainen".

    - Charmaine -

    VastaaPoista
  48. Hm, punastuminen on kaunista. Minusta ihminen, joka osaa tämän taidon, on viehättävä.

    Minua ei seksi kyllä punastuta, vaan mieluummin jokin muu tilanne.

    VastaaPoista
  49. Juu, nyt punastun vähän minäkin. Blogissa "Sudet tulevat" on siteerattu pitkiä pätkiä Kontulan kirjasta. Halukkaat voivat käydä kuikuilemassa.
    Parasta on tietysti lukea koko kirja, jos siitä aikoo keskustella.

    VastaaPoista
  50. Totta Vaari, aika riskaabelia sanoa voimakkaita mielipiteitä Kontulan ajatuksista, kun ei ole lukenut kirjaa.

    Joka tapauksessa Kontula on kaunis nainen aistillisine huulineen, rehevä madonna, joten en ihmettele, että miehetkin keskustelevat hänestä.

    Sudet tulevat onkin linkkinä blogilistassani sivupalkissa, tiedoksi muille.

    VastaaPoista
  51. Mun mielestä pin-up naisten kanssa ei ole kiva olla (olen ollut). Kun ei koskaan tiedä saako koskea - ja mihin? tai onko tää kohta museoitu?

    Mukavinta seksiä minä ainakin olen saanut ns. tavallisilta naisilta. Jotka on yhtä "rumia" kuin minä itse.

    VastaaPoista
  52. No tämä oli ihana puheenvuoro, mikis.

    Kunpa kaikki miehet olisivat tuommoisia kuin sinä. Eivät nostaisi itseään, eivät pörhistelisi, vaan katsoisivat peiliin ja etsisivät sitten itsensä näköistä naista sieltä takarivistä. Jo alkaisi juhlat kurpitsassa!

    VastaaPoista